Magkatarr symtom
Hej!
Jag är orolig över vad jag drabbats av. Det började för ca två veckor sedan efter jag ätit en stor pizza med att jag dagen efter fick en känsla av håll under höger revbensbåge, ner mot höften.
Kommande helg fick jag allmänt ont i magen, spänd mage, avsaknad av hunger och det "körde i magen", smärtan flyttade sig runt runt i magen på olika ställen.
Dagarna efter fortsatte dessa smärtor och en brist på matlust För att sedan övergå i en sugande molande känsla mellan naveln och bröstbenet.
Helgen var ett elände, på fredag kväll fick jag en sur uppstötning och jag vaknade flera gånger under natten och kände som att något var på väg upp i halsen. Dagen efter fick jag en känsla av klump i halsen och blev väldigt illamående efter bara en liten middag. Jag började käka Losec denna dag i tron att det är var magkatarr.
Så sedan lördag har dagarna präglats av oro, halsbränna/sura uppstötningar, hållkänsla och sugande smärta i maggropen fram tills nu. På måndag var jag även till Vårdcentralen men läkaren ordinerade bara 14 dagar omeprazol och sa att det var ingen fara.
Det har gått bättre och bättre att sova sedan jag började med Losec och idag åt jag min sjätte tablett. Inatt sov jag riktigt bra. Vaknar också utan större besvär av känsla av halsbränna.
Jag är orolig att jag har drabbats av GERD eller att jag har magmunsbråck, men samtidigt är det ju då lite konstigt att jag haft så mkt smärtor längre ner i magen, mer runt tarmarna och att magen känns som en ballong.
- Vad kan det vara? Kan magkatarr ge sura uppstötningar och halsbränna? Jag kan tillägga att jag lever under rätt mkt livsstress i min relation, barnplaner, husplaner osv.
- Hur länge brukar det ta innan omeprazol dämpar halsbrännan?
- Hur länge tar det att bli frisk från magkatarr (om det nu är det)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-18 19:20
Kan lägga till att jag rapar mkt också!