Ung och behöver hjälp
Hej
Jag är 23 år och ny examinerad ingenjör och har lite o berätta här, alla är välkomna och kommentera för att jag vill få olika åsikter om min situation.
Jag avslutade utbildningen 2015 och har inte sen dess fått jobb pga olika skäll. Jag söker ständigt nya jobb och det senaste tiden har jag gått ner mycket lägre än mina förväntningar för att jag kan inte få jobba med det jag läste. Så just nu har jag ingen sysselsättning och tillbringar mycket tid framför min data.
Det som gör mig helt galen och besviken på mig själv är att jag får massa nej från olika jobb som faktiskt kräver ingen utbildning eller jätte lång erfarenhet. Jag har lite pengar sparade och det är det som håller mig normal så jag kan har ett normal liv som ung.
Jag har varit på en intervju inte så länge sen och träffade två vänner/bekanta som hade intervju för samma tjänst och jag verklingen hoppades att den här jobbet kommer jag få för att det var rent fysiskt jobb som krävde bara godkända gymnasie betyg haha. De två vänner är kriminella och säljer narkotika(weed) och har brottsregister, inkasso och gud vet vad. Hursomhelst jag ringde rekryterare en vecka efter och fick reda på att jag inte fick jobbet(att mina vänner fick jobbet haha) så jag tänkte what the fuck is wrong with me/society.
Pga detta senaste tiden har jag undvikit social kontakt och känner mig helt fucket up. Det känns som jag är helt misslyckad och andra som har mycket värre bakgrund har det mycket lättare och jag undrar hur?
Jag tycker det är sorgligt hur dagens samhälle fungerar och hur personer som har skadat/rånat eller gjort andra saker lyckas så mycket bättre. Jag har högskola utbildning inom IT och kan ej få fukin montör jobb och i fall jag får intervjun så blir det värsta utredning som om dom vill ha racket forskare att jobba på en produktionslinje.
Vad tycker ni, jag kanske överdriver men det dödar mig mentalt, umgås inte med vänner bara för att undvika frågor om jobb, livet etc.