• Längtarbebis

Vaxpropp eller?

Hejsan! Har under en månad haft konstant yrsel.. Fick sedan huvudvärk som kommer och går lite. Har också haft väldigt tryck i öronen och ont. Var hos läkaren som tog prover och allt såg bra ut! Hon trodde det var stress så gick gå hem och vila men de lättade inte så var tillbaka idag och sa att yrseln var värre och har ändå mer ont i öronen. Kände att jag verkligen mådde skit och hade nästan lite panik för yrseln oc huvudvärken är så jobbig och så blir man ju alltid orolig att det skall vara något farligt..

Läkaren tittade mej då i öronen och kunde konstatera att jag hade en stor vaxpropp i höger öra.. Så ska nu ta revaxör i tre dagar sedan spola örat. Men de jag undrar är om någon mer har mått såhär dåligt av en vaxpropp? Har säkert gått med den länge men tyxker ändå det är konstigt att den kan göra att jag får sån yrsel och ont i huvudet!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vaxpropp eller?
  • TreSolrosor

Jepp.. Tror proppen rubbade balansen därav yrsel.. Hörde inget alls på örat! Försvann direkt efter spolningen.

• Lonlely Wolf

Jag har haft vaxpropp i örat, men ingen yrsel. Det jobbiga var att man hörde allt så dovt. På vårdcentralen kan man få det spolat vilket jag gjorde och det var riktigt skönt och höra sen igen.

jag skulle inte rekommendera revaxör för man kan göra mer skada. Ring vårdcentralen och be om spolning kan lova att det inte känns obehagligt alls.

Yrsel och huvudvärk kan komma från nacke och axlar om man spänner länge. Musklerna krampar och blir stela.

• Längtarbebis

Har redan vart på VC och det var dem som sa till mej att jag ska ta revaxör i tre dagar och sen ska jag dit och spola!

Har haft vaxpropp när jag var liten förut men då mådde jag inte såhär dåligt. Vet att man kan få det av att vara spänd men jag är inte så spänd har vart hos sjukgymnast och på massage.

Känns bara som ett märkligt sammanträffande att jag får yrsel precis samtidigt som jag får vaxpropp som jag inte haft på ca 15 år..

• Lonlely Wolf
    Längtarbebis skrev 2016-02-18 21:57:07 följande:
    Har redan vart på VC och det var dem som sa till mej att jag ska ta revaxör i tre dagar och sen ska jag dit och spola!

Har haft vaxpropp när jag var liten förut men då mådde jag inte såhär dåligt. Vet att man kan få det av att vara spänd men jag är inte så spänd har vart hos sjukgymnast och på massage.

Känns bara som ett märkligt sammanträffande att jag får yrsel precis samtidigt som jag får vaxpropp som jag inte haft på ca 15 år..
    Till mig sa dem på vårdcentralen att man inte ska hålla på själv med revaxör utan direkt komma och spola.

Läkaren tänkte inte på att det kan vara kristaller i örat för det ger yrsel?
  • Längtarbebis

Konstigt.. Va där idag och då sa dom att de typ inte går att få ut den om man inte tar revaxör först eftersom den sitter så hårt fast och är hård. Revaxören ska göra så den blir lite mjukare fattade jag det som..

Ne hon har inte nämt nått om det..

• Lonlely Wolf
    Längtarbebis skrev 2016-02-18 22:45:05 följande:
    Konstigt.. Va där idag och då sa dom att de typ inte går att få ut den om man inte tar revaxör först eftersom den sitter så hårt fast och är hård. Revaxören ska göra så den blir lite mjukare fattade jag det som..

Ne hon har inte nämt nått om det..
    Vart i landet bor du om man får fråga? Här i Östergötland så fick jag komma på en gång.

Ja revaxör gör det mjukt, men när sköterskan spolade med ljummet vatten så tog det bara några minuter så ploppade proppen ut för mig.

Läs om kristaller i örat på Google.
Svar på tråden Vaxpropp eller?