Akut hjälp av någon som kan Gmail please?
Jag har tagit över ett gmail konto och jag använder inte det så jag har inte så bra koll på hur det funkar. Vad jag behöver göra är:
Se till att personen som använde kontot innan mig inte kan logga in. Jag har bytt lösenord förstås men det räcker knappast i dagens sammankopplingar?
Hans privata mail var också kopplat till kontot vilket betyder att han kan logga in med den om jag fattar rätt? Jag tror det var en "recovery mail" som jag har bytt ut nu till en som jag har kontroll över. Men kommer han inte in på kontot då genom sin privata mail längre eftersom att recovery adressen är utbytt?
Jag såg "kopplade lösenord" eller vad det nu kallades och där hade han en till annan privat adress som jag tror jag raderade. Det måste väl göras hur som helst?
Jag vet att han kopplade ihop sig på hemmadator, surfplatta och telefon med det här kontot men han ska alltså inte kunna ta sig in igen och får absolut inte få tillgång på något annat sätt heller så var är dom viktiga ställena jag måste radera hans privata inställningar och mailadresser och ändra på?
Jag har ingen erfarenhet av gmail och det var mycket som kopplades ihop kors och tvärs där när jag började rota i kontot. Snälla hjälp en oerfaren med hur jag ska hålla honom utanför kontot så han inte ska kunna koppla ihop sig på något annat ställe heller.
Sista frågan är om det är dumt att be Gmail radera ett gammalt konto man inte använder? Finns det några nackdelar med att helt radera kontot? Det är inte använt på minst 3 år men det kommer lite skräppost nu och då på det. Har inte heller android eller play så gmail behövs inte för det. Så är det någon nackdel med att radera gmail helt då?