Luniz skrev 2016-02-19 23:15:22 följande:
Hej!
Vi har precis gjort vårt första IVF (ET exakt en vecka innan er). Fick också tillbaka ett 3 dagars åtta cellist embryo. Vi fick även två st blastocyter till frysen.
Första veckan hade jag inga symptom alls, förutom svullna och ömma bröst. Vilket jag antog va pga Lutinusen. I tisdags tog jag ett gravtest, väl medveten om att det var tidigt (ruvardag 8). Tyckte mig kanske, kanske se ett streck där, men hjärnan kan ju ibland se vad den vill se. Gjorde ett nytt test i igår (ruvardag 10), och då var det ett svagt streck där :) Ska göra ett test imorgon bitti också för att stilla mina nerver. Ett plus är alltid ett plus säger de ju, även om det är svagt. Har inte officiell testa först nästa fredag.
Symptom sen första gravtestet, alltså ruvardag 8, har varit svullen och gasig mage och även lite "värk/småhugg" i magen. Skulle mer beskriva det som träningsnörd egentligen.
Lycka till! :)
Men grattis vad roligt! :D
Jag har knappt några biverkningar av Lutinus, brösten gör ont på kvällen när jag tar av mig bhn, små hugg och lite molvärk i magen till och från, men däremot finnar har jag fått! Sen har jag även gasig mage, men kan likagärna bero på något jag har ätit.
Är på ruvardag 5 idag, tog gravtest i förrgår och igår, var självklart -. Men då vet jag ju att ovitrellen har gått ur kroppen. Pratade med kliniken igår om att vi fick tillbaka ett förstaklassigt embryo, så nu håller vi tummarna!