• Flisan35

Hjälp med låst IPhone 4

Min dotter har en IPhone 4s som hon använder till att spela på. Inget simkort i utan telefonen är uppkopplad på vårt hemnätverk. Idag skulle hon byta sin fyrsiffriga upplåsningskod men allt gick lite hastigt och lustigt och nu minns hon inte vilka siffror hon slog in:( vi har provat allt möjligt, men Inser att det nog är kört. Jag hade en massa kort på telefonen som jag inte hunnit föra över till datorn heller. Går det att lämna in den och få den upplåst eller är hoppet ute?

• Svar på tråden Hjälp med låst IPhone 4
  • sportpappa

Det är kört.

Till nästa gång så se till att du har en automatisk backup av bilder och data, exempelvis till iCloud. Man vet aldrig när det skiter sig så lita aldrig någonsin på manuella rutiner för backup.

• flygrl

Har du/ni fler Apple enheter (iPhone, iPod, iPad) där samma Apple ID körs borde du kunna hitta bilderna från dotterns iPhone i den/dom. Förut hette det "Min bildström" men tror dom ändrat de iOS 9. Ligger under Bilder. Bilderna ska finnas där iaf. Du kan också komma åt dom på iCloud www.icloud.com/iphone_welcome (logga in med Apple ID).
    Avgörande e dock att det e samma Apple ID.

När du räddat bilderna får du väl återställa dotterns iPhone.

• viseversa

Hände med min iPad och tyvärr om man ska låsa upp den kommer alla bilder oxfilémedaljonger försvinna.

• viseversa
    viseversa skrev 2016-02-20 07:09:44 följande:

Hände med min iPad och tyvärr om man ska låsa upp den kommer alla bilder oxfilémedaljonger försvinna.

Haha jäkla mobil. Inte oxfilémedaljonger utan alla FILMER försvinna.
  • Flisan35
    flygrl skrev 2016-02-19 22:42:02 följande:

Har du/ni fler Apple enheter (iPhone, iPod, iPad) där samma Apple ID körs borde du kunna hitta bilderna från dotterns iPhone i den/dom. Förut hette det "Min bildström" men tror dom ändrat de iOS 9. Ligger under Bilder. Bilderna ska finnas där iaf. Du kan också komma åt dom på iCloud www.icloud.com/iphone_welcome (logga in med Apple ID).

Avgörande e dock att det e samma Apple ID.

När du räddat bilderna får du väl återställa dotterns iPhone.

Men är det inte så att iCloud måste vara aktiverat på hennes mobil för att det ska funka? Försökte googla lite på bildström och Apple id men fattar det som att det hänger ihop med iCloud? Hennes mobil hade inte iCloud aktiverat. Däremot har hon mitt Apple id.
  • Flisan35
    viseversa skrev 2016-02-20 07:18:20 följande:

Haha jäkla mobil. Inte oxfilémedaljonger utan alla FILMER försvinna.

Hur låste du upp den? Lämnade du in den då?
  • viseversa
    Flisan35 skrev 2016-02-20 07:53:40 följande:
    Hur låste du upp den? Lämnade du in den då?
    Kopplar upp den till iTunes och återställde den till som den var när jag köpte den. Men som sagt alla bilder och filmer försvann och jag var såklart jätteledsen. Hade över 60 filmer på barnen och över 5000 bilder som aldrig kommer tillbaka. Grät faktiskt.
  • Flisan35
    viseversa skrev 2016-02-20 08:20:47 följande:

Kopplar upp den till iTunes och återställde den till som den var när jag köpte den. Men som sagt alla bilder och filmer försvann och jag var såklart jätteledsen. Hade över 60 filmer på barnen och över 5000 bilder som aldrig kommer tillbaka. Grät faktiskt.

Det förstår jag, fy sjutton vad tråkigt.
  • viseversa
    Flisan35 skrev 2016-02-20 08:56:16 följande:
    Det förstår jag, fy sjutton vad tråkigt.
    Ja. Tänker på det ibland. :*-(
  • flygrl
    Flisan35 skrev 2016-02-20 07:52:10 följande:
    Men är det inte så att iCloud måste vara aktiverat på hennes mobil för att det ska funka? Försökte googla lite på bildström och Apple id men fattar det som att det hänger ihop med iCloud? Hennes mobil hade inte iCloud aktiverat. Däremot har hon mitt Apple id.
    Oj, hade visst missat den här tråden. Sorry. Vet inte om du redan gjort nåt drastiskt med dotterns iPhone?!
    iCloud e nog en förutsättning MEN har för mig Apple hade ett annat liknande system innan iCloud. Har du kollat Bilder i dom andra enheter som e inloggade samma Apple iD? Eller via webbsidan?
    Kolla noga om bilderna från dotterns iPhone kanske ligger där!

Jag skulle bli så glad om du slapp förlora bilderna!!! :/
  • flygrl
    viseversa skrev 2016-02-20 08:20:47 följande:
    Usch så hemskt!!! Jag förstår det måste gjort ont...så sorgligt
    Hoppas iaf du e noga med backup numera. Dina bilder e tyvärr borta men du kan ju faktiskt förhindra att en sån grej händer igen. Själv e jag noga med sånt efter en hårddisk i datorn rasade för några år sen. :(
Svar på tråden Hjälp med låst IPhone 4