Råd/tips
Hej!
Behöver lite råd.
Vad hade ni gjort om pedagogerna på er barns fritids skäller ut ert barn och plus visar makt med sitt kropps språk?
Hej!
Behöver lite råd.
Vad hade ni gjort om pedagogerna på er barns fritids skäller ut ert barn och plus visar makt med sitt kropps språk?
Beror på vad mitt barn hade gjort.
Troligtvis varit upprörd över det mitt barn gjort. Men jag hade pratat med pedagogen i fråga om vad som hänt givetvis.
Ja det beror ju på bakgrunden till varför pedagogen skäller. Vid dåligt beteende från barnets sida t.ex. mobbas/slåss eller bryter mot regler medvetet är det väl jättebra med ordentlig tillsägelse? TS säger du inte själv till barnet om hen beter sig illa?
Självklart ska dom tillrättavisa barnet, och kroppsspråk är ju bara positivt att förstärka det man säger. Barn måste uppfostras, bli tillrättavisad och visa respekt, precis som pedagogen måste ha respekt för barnen och vara en god förebild då deras föräldrar inte finns där och kan skälla på sitt barn själv (och för hoppningsvis uppfostrar sina barn).
Självklart ska dom tillrättavisa barnet, och kroppsspråk är ju bara positivt att förstärka det man säger. Barn måste uppfostras, bli tillrättavisad och visa respekt, precis som pedagogen måste ha respekt för barnen och vara en god förebild då deras föräldrar inte finns där och kan skälla på sitt barn själv (och för hoppningsvis uppfostrar sina barn).