• evy78

söker namn på bok..

Hej! Söker en bok som jag läste för flera år sedan. Tror att den spelar sig på Irland.

Handling:

En ganska blyg ung tjej och hennes bästa vän som är precis tvärtom. Träffar en snygg och kille som den blyga tjejen blir intresserad av men tror att hon aldrig kommer få. Hon får honom de gifter sig men han har hela tiden en affär med bästa vännen.

Till slut så får hon reda på det och ja en massa händer hon bryr sig bara om ett hus eller ett stycke land som tillhörde familjen/släkten och som hon alltid åkte med sin far (tror jag) ialf detta är väldigt grovt förklarat det va så många år sedan men minns att boken var stor och gult ????

Vill verkligen läsa den igen. Nån som känner igen?

Alla tips är välkomna. .

• Svar på tråden söker namn på bok..
  • evy78

Tror faktiskt det. Men minns du vad boken heter?

Jag trodde att det va Tara road men inns ingen som bytte hus o grejer som det står på beskrivningen men så många år sedan minns väldigt lite.

• Forumvärd
    evy78 skrev 2016-02-20 00:12:19 följande:
    Tror faktiskt det. Men minns du vad boken heter?
    Jag trodde att det va Tara road men inns ingen som bytte hus o grejer som det står på beskrivningen men så många år sedan minns väldigt lite.
    Jag tänkte också på Huset vid Tara road. Men det kanske inte var den.
    Gör en sökning efter de böcker hon har skrivit så kanske du hittar rätt.
    Ska fnula lite till så återkommer jag om jag hittar något som kan stämma med det du söker.
Svar på tråden söker namn på bok..