• Anonym (Livrädd)

Sen abort v 13

Är gravid med barn nummer 4....å ska göra abort.jag har varit sjuk en längre tid (Utmattningssyndrom) och har för min sambos skull verkligen försökt finna glädje och styrka att bära fram det här barnet men det går inte...jag kan inte.jag tänker att jag måste göra detta för att jag har tre barn som jag måste finnas till för och orka ge mitt allt till.men jag är livrädd.rädd för komplikationer,rädd för att berätta för min sambo som kommer att bli så fruktansvärt ledsen och besviken.jag känner mig så självisk men samtidigt känner jag att jag kan inte skaffa barn för någon annans skall. Min sambo ligger borta på jobb varannan vecka och jag vet verkligen inte hur jag ska berätta.....jag kommer att krossa hans hjärta..

• Svar på tråden Sen abort v 13
  • Anonym (Jobbigt)

Jag tycker dock man är två om ett sånt beslut. Visst att du har sista ordet då det är din kropp det handlar om. Men han måste också få säga sitt, kanske kan han byta jobb så ni båda kan hjälpas åt mer med barnen?! Ställ lite mer krav. Säg att du inte orkar. Jag är gravid i v 13 själv med barn nr 5 och har också tvekat massor. Men en abort i v 13 är ingen liten sak. Det är en liten människa redan med alla organ naglar reflexer mm mm mm.

• Drottningen70
    Anonym (Jobbigt) skrev 2016-02-20 11:13:33 följande:

Jag tycker dock man är två om ett sånt beslut. Visst att du har sista ordet då det är din kropp det handlar om. Men han måste också få säga sitt, kanske kan han byta jobb så ni båda kan hjälpas åt mer med barnen?! Ställ lite mer krav. Säg att du inte orkar. Jag är gravid i v 13 själv med barn nr 5 och har också tvekat massor. Men en abort i v 13 är ingen liten sak. Det är en liten människa redan med alla organ naglar reflexer mm mm mm.

Abort är enbart kvinnans val.

Och bara för att man har naglar och organ innebär inte att det är att betrakta som en liten människa.
  • Anonym (Livrädd)

Ja jag vet det är fruktansvärt!jag mår verkligen jättedåligt.....

• Drottningen70
    Anonym (Livrädd) skrev 2016-02-20 11:40:14 följande:

Ja jag vet det är fruktansvärt!jag mår verkligen jättedåligt.....

Abort behöver inte vara så jävla dramatiskt....
  • Anonym (Jobbigt)
    Drottningen70 skrev 2016-02-20 11:39:52 följande:
    Abort är enbart kvinnans val.

Och bara för att man har naglar och organ innebär inte att det är att betrakta som en liten människa.
    DU kanske inte tycker det är en liten människa men inse att alla inte känner detsamma. Och ja jag sa inte att han skulle bestämma men han måste ju få framföra sin åsikt.
  • Anonym (T)
    Anonym (Jobbigt) skrev 2016-02-20 12:34:45 följande:

DU kanske inte tycker det är en liten människa men inse att alla inte känner detsamma. Och ja jag sa inte att han skulle bestämma men han måste ju få framföra sin åsikt.

Han kan ju säga vad han vill, ändå upp till henne vad hon vill göra, hans åsikt ändrar ju ingenting om vem som gör det slutgiltiga beslutet

Och jag (läs JAG) skulle ha gjort abort i Ts situation

Jag skulle aldrig ha klarat det, faktum är att jag har gjort abort av samma orsak men det handlade om färre barn och jag väntade bara 2 veckor efter plusset så jag gjorde det i v.8

Jag tycker inte Ts är hemsk alls som tänker på sig själv och dom barn som redan finns, riskerna överväger tycker jag

Det är inget barn på länge än, nu är det ett foster och saknar ännu mycket som krävs för att leva

Notera att det är min åsikt och Ts bestämmer helt själv vad hon vill göra.
  • Drottningen70
    Anonym (Jobbigt) skrev 2016-02-20 12:34:45 följande:

Ja du får framföra en åsikt. Fakta är dock att det inte är ett barn enligt några gällande definitioner.
Svar på tråden Sen abort v 13