• Tutilure

Ladda ner Word till Mac

Hej,
    Jag behöver kunna ladda ner Word till en MacBook gratis, men jag har inte hittat några bra länkar för det.
    Jag har laddat ner och testat Open Office men det har inte de funktioner jag behöver (går t.ex. inte att skapa ett sidhuvud).
    Det är bara Word jag är i behov av, Excel och sånt är inte nödvändigt.

Någon som kan hjälpa?

Livet kanske inte blev den fest vi hade hoppats på, men när vi ändå är här kan vi väl lika gärna dansa!
  • Svar på tråden Ladda ner Word till Mac
  • Carambolan

Det är inte ett gratisprogram.

Om du är student så är det däremot många högskolor som har licenser som man även kan ladda ner till sin privata dator, då via högskolans intranät.

• driver28

Köp en office365 personal prenumeration. Då kan du köra Office på macen, mobilen och få 1tb lagring för dina dokument i OneDrive. Office kostar som sagt pengar men det är det billigaste sättet. Finns rabatt för studerande med.

• Tutilure
    driver28 skrev 2016-02-20 15:39:28 följande:

Köp en office365 personal prenumeration. Då kan du köra Office på macen, mobilen och få 1tb lagring för dina dokument i OneDrive. Office kostar som sagt pengar men det är det billigaste sättet. Finns rabatt för studerande med.

Hm, det där lät faktiskt som en bra grej. Vore perfekt att ha allt sparat på annat ställe än bara datorn också. Tack för tipset!
    Livet kanske inte blev den fest vi hade hoppats på, men när vi ändå är här kan vi väl lika gärna dansa!
  • Fontana

Du har ju gratisalternativet Libre Office också. Ungefär samma som Open Office, men lite snyggare.

Det går att skapa sidhuvud i Libre Office, men jag tror (nästan säkert) att det går i Open Office också. Det är ju en sådan elementär funktion. Sen att hitta den kan vara en annan sak.

Svar på tråden Ladda ner Word till Mac