• Anonym (farligt?)

Gravid, förkyld & ont i lungorna, tungt att andas.

Har vart förkyld ett par dagar och igår började jag få lite ont i lungorna, har lätt hosta, det är varken som slemhosta eller rethosta utan jättekonstig.

Det känns precis som när man går ut en riktig kall vinterdag med massa minusgrader ute, då kan det göra ont att dra ner luften i lungorna, SÅ känns det. Det är också tungt att andas och jag blir jätte lätt andfådd. Men jag är också gravid i vecka 30 så jag vet inte om det beror mest på det.

Det är väldigt obehagligt iaf, men har ingen feber så då kan det väl inte vara någon inflammation osv?

Någon som haft likadant? kan det vara farligt?

• Svar på tråden Gravid, förkyld & ont i lungorna, tungt att andas.
  • Anonym (Åk in!)

Ring 1177 och åk in tycker jag!
    Största försiktighet bör ju vidtas vid graviditet

• Anonym (farligt?)
    Anonym (Åk in!) skrev 2016-02-20 11:10:12 följande:

Ring 1177 och åk in tycker jag!
    Största försiktighet bör ju vidtas vid graviditet

Känns inte det lite överdrivet?? Kan ringa vårdcentralen på Måndag om det inte blir bättre känner jag.
  • SandraP81

Ringa 1177 tycker jag du kan göra åtminstone. Eftersom du är gravid och har lite svårt att andas/ont i lungorna.

• hondendärtjejen

Så hade jag för några veckor sedan, hade ont i luftrören liksom och ner mellan brösten, men ingen slemhosta eller nåt heller. Det gick över på några dagar, nässpray, hostmedicin och Alvedon och massa vätska

• Anonym (Fia)
    hondendärtjejen skrev 2016-02-20 13:08:53 följande:

Så hade jag för några veckor sedan, hade ont i luftrören liksom och ner mellan brösten, men ingen slemhosta eller nåt heller. Det gick över på några dagar, nässpray, hostmedicin och Alvedon och massa vätska

Är du också gravid i v 30 med väsentligt förminskad lungkapacitet? Kanske ni inte he samma förutsättningar..
  • Anonym (Sjuk)

Jag blev jättesjuk i influensan (är sjuk fortfarande, tredje veckan nu och är gravid i v 34).

Hade jättesvårt att andas och hade 40 graders feber som inte gick ner. Fick åka in för att kolla lungorna. Fick ligga inne då det var rätt allvarligt.

Hade först slemhosta, sen rethosta och nu en konstig hosta. Låter jättekonstigt (inte kikhosta). Ska till doktorn nästa vecka för stt kolla.

Bästa vore att kolla upp lungorna. Om jag vore du skulle jag kolla upp det för säkerhetsskull.

• Anonym (farligt?)
    Anonym (Sjuk) skrev 2016-02-20 13:39:10 följande:

Jag blev jättesjuk i influensan (är sjuk fortfarande, tredje veckan nu och är gravid i v 34).

Hade jättesvårt att andas och hade 40 graders feber som inte gick ner. Fick åka in för att kolla lungorna. Fick ligga inne då det var rätt allvarligt.

Hade först slemhosta, sen rethosta och nu en konstig hosta. Låter jättekonstigt (inte kikhosta). Ska till doktorn nästa vecka för stt kolla.

Bästa vore att kolla upp lungorna. Om jag vore du skulle jag kolla upp det för säkerhetsskull.

Jag har som sagt ingen feber, det känns som en avgörande faktor för att jag skulle åka in. Så avvaktar tills på Måndag då jag kan ringa vårdcentralen.

Blir det värre får jag väl åka in antar jag.
  • Anonym (farligt?)
    hondendärtjejen skrev 2016-02-20 13:08:53 följande:

Hade du feber?
  • hondendärtjejen
    Anonym (Fia) skrev 2016-02-20 13:10:48 följande:

Är du också gravid i v 30 med väsentligt förminskad lungkapacitet? Kanske ni inte he samma förutsättningar..

Jag var i v 31-32
  • replica

Jag fick lunginflammation när jag var gravid.. Hade ingen feber, men hade varit förkyld och fick svårt/tungt att andas.. Åkte till VC där man tog en crp som var skyhög.. De ville inte göra någon röntgen iom att jag var gravid.. Men pga det höga crp:et samt att det rosslade lite i lungorna så diagnostiserade de mig med dubbelsidig lunginflammation.

Så jag hade kollat upp det där om jag vore du..

"Practise makes perfect"
  • hondendärtjejen
    Anonym (farligt?) skrev 2016-02-20 15:29:46 följande:

Hade du feber?

Nix ingen feber, bara allmän sjukdomskänsla i kroppen
  • Anonym (Åk in!)

Lek med livet som insats då... Baah..

• bill bo bag

Allt det bara för att skapa ett till liv? Åh denna existens är allt ömklig i de bästa av omständigheter.

Svar på tråden Gravid, förkyld & ont i lungorna, tungt att andas.