• Liiillao

Hormonspiral + endometrios och längtar efter barn!

Hej på er!

Jag tog ut min Mirena Hormonspiral den 16 februari dels pga akuta smärtor men också för att vi nu vill bilda oss en egen liten familj.

Eftersom jag ALDRIG haft en regelbunden mens, har jag VÄLDIGT svårt att kunna räkna ut när jag har äl.. Har fått tips om att kolla mina flytningar, samt så tar jag äl-test dagligen, mäter min kroppstemperatur och äter allt som man ska.

Enligt BM har jag haft äl under alla 4 åren med Mirena men aldrig haft mens.

Kommer min äl att fortsätta eller kommer den att stanna upp eftersom hormonerna ändrar sig. Vill verkligen ge den första äggloasningen all möjlighet då jag är rädd för att få tillbaka min mens med alla de smärtor som kommer med iochmed min endometrios.

Hur kan jag dessutom säkert veta att hormonerna har lämnat kroppen?

Tack!

• Svar på tråden Hormonspiral + endometrios och längtar efter barn!
  • Anonym (Sexa)

Ett annat alternativ är ju att helt enkelt ha sex var 2-3 dag, så behöver du inte hålla koll utan kommer pricka ägglossningen oavsett när det sker :)

• Nykär15

Tog ut min den 4/1, inte haft mens under tiden. ÄL kom som vanligt och idag har jag fått svagt svagt positivt på grav.test!!! Andra försöket!
    Är 39 år, hade spiralen 1,5 år

Svar på tråden Hormonspiral + endometrios och längtar efter barn!