• mona83

Hur länge dröjer det innan mensen kommer igång igen normalt?

Jag fick mf i v7 för precis en månad sedan. Kändes mer som en vanlig mens, inget ont och inga klumpar (kom en tre dagar in i mf som borde vara fostret?). Har inte fått komma på någon koll eller så. Gravtest visar minus sen typ dagen efter att mf startade.

Jag börjar fundera på när mensen brukar komma igång igen, har inga känningar att mensen skulle vara på g heller. Om mensen inte kommer igång, hur länge ska jag vänta innan jag kollar upp det?

Har gjort gravtest efter det och det visar minus, har trots det känningar av foglossning varje natt som jag vaknar av. Gjorde jag även den korta tid jag hann vara gravid.

L.O.V.E
  • Svar på tråden Hur länge dröjer det innan mensen kommer igång igen normalt?
  • Anonym (4)

Det är så olika. Oftast ju tidigare m.f desto vanligare att cykeln blir som vanligt på en gång, Men det kan dröja också. Det är äl som helt avgör. Får man ingen äl alls så kan mensen dröja jättelänge. Allt är normalt efter m.f så inget att söka för.

• mona83
    Anonym (4) skrev 2016-02-21 15:44:58 följande:

Det är så olika. Oftast ju tidigare m.f desto vanligare att cykeln blir som vanligt på en gång, Men det kan dröja också. Det är äl som helt avgör. Får man ingen äl alls så kan mensen dröja jättelänge. Allt är normalt efter m.f så inget att söka för.

Fast om mensen inte kommer igång själv så känns det ju inte som det är normalt efter mf .

Men iaf kommer inte att kolla upp det än, utan avvakta och se vad som händer. Sörjer inte att mensen är borta direkt :).
    L.O.V.E
  • Anonym (4)
    mona83 skrev 2016-02-21 17:32:15 följande:
    Fast om mensen inte kommer igång själv så känns det ju inte som det är normalt efter mf smile5.gif .
    Men iaf kommer inte att kolla upp det än, utan avvakta och se vad som händer. Sörjer inte att mensen är borta direkt :).
    Jo, mensen kan dröja månader efter missfall och det räknas ändå som normalt. Beror på hormonerna. Skulle läkare säga också så medicin för att få mens får nog vara en snäll läkare för att skriva ut.
  • Goo

Jag blev skrapad förra torsdagen, 10 dagar sedan alltså, efter konstaterat MA. Jag var då i v 13, men fostret hade varit dött sedan v 9. Blödde bara direkt efter skrapningen, slutade blöda samma kväll, då kom bara lite mörkbrunt blod när jag torkade mig.

I början av denna veckan fick jag som ägglossningsont, dock inga ÄL-flytningar. Har haft mycket problem med tarmarna under graviditeten och ännu mer efter missfallet, ömma tarmar och dålig i magen, så tänkte att det bara var det som gjorde att jag inbillade mig ÄL-ömhet. Idag började jag dock blöda, nu på kvällen. Bara ljusrött men ändå tydligt, men så brukar min mens börjar. Har också lite svagt mensvärksmol.

Kan det vara mensen, redan?

Brukar ha ganska korta cykler, men inte SÅHÄR korta, typ 23-25 dagar normalt.

Svar på tråden Hur länge dröjer det innan mensen kommer igång igen normalt?