Någon som känner något om en Ålandsfärja?
Min dotter, hennes pappa och hennes kompis ska åka på en Ålandskryssning en av de närmaste dagarna. Jag vill inte skriva ut vilken dag eller vilken färja. Nu är det så, att min mamma - som är gammal - är mycket upprörd och har sett otäcka syner i vaket tillstånd. Hon har bl.a. sett min dotter sitta död, blöd och drunknad i hennes fåtölj. Och hemtjänsten berättade för mig att hon hade varit väldigt nervös och pratat om att färjan ska sjunka och dotterdottern dö. Hon hade även sagt att Döden själv i svart kåpa hade kommit och meddelat henne det, och att hon hade skickat honom (Döden alltså) till mig för att varna mig också! Nu har jag sovit i natt, så OM någon med svart kåpa satt vid min sängkant så vaknade jag inte... *ryser*
Jag tror normalt inte på sådant här, men det otäcka är att a) min mamma brukar inte vara så där förvirrad och b) hon har haft rätt förr. Hon förutsåg t.ex. en flygolycka som hände i vår närhet, hon kände lukten av de brinnande kropparna innan den hade hänt. Hon förutsåg också att Ronny Pettersson skulle köra ihjäl sig. Hon sa "nu ska vi se när Ronny Pettersson kör ihjäl sig, jag känner det" och satte på TV:n (hon var inte det allra minsta intresserad av motorsport) - och då hände det. Även många mindre saker, som att hon har sagt att "jag känner på mig att XX är här i stan, men varför skulle han vara det?" ... och så springer vi på XX runt nästa gathörn...
Skulle ni ta hänsyn till detta och förbjuda dottern att åka?
Har någon av er här känt något, drömt något, sett något om en Ålandsfärja som sjunker de närmaste dagarna?