Kränkt och orättvis behandlad av chefen
Jag skriver detta mest för att få råd och tips på hur jag kan gå tillväga. Jag känner mig kränkt och orättvis behandlad av min chef. Det började för snart 3 år sen, då började jag ett nytt arbete under sommaren med många andra "vikarier".
Efter hösten ville jag gärna jobba kvar så jag jagade timmar som en idiot och slet för att få ihop ekonomin medans de andra fick vikariera på schema. Jag tog upp det med chefen och hon kunde inte ge svar på varför just de hade fått och att hon skulle ha mig i åtanke. Jag pratade med facket som i sin tur kontakta chefen och jag fick till slut ett schemavikariat.
Så småningom blev jag fastanställd men fick inte löneförhandla. Dock fick ALLA andra göra det. Jag fick reda på detta efter ett halvår som fastanställd att som fastanställd SKA man kunna löneförhandla. Jag tog upp detta på ett samtal med chefen att jag kände mig orättvis behandlad och varför jag inte fick löneförhandla. Hon bad om ursäkt och skyllde på att det kommer en ny lönpolicy i början av 2016.
Sedan får jag höra att för en månad sen blev 2-3 fastanställda och FICK löneförhandla samt att de får HÖGRE lön än mig trots att JAG har fler år av erfarenhet, har ställt upp så [JÄVLA] mycket för företaget och har mer kunskaper som krävs i arbetet och gör mig attraktiv i branschen.
Jag mår skitdåligt av att veta såna här saker. Jag känner att detta är personligt mot mig, känner mig kränkt och psykiskt misshandlad. Och jag skriver detta för att veta om det är så här det ska vara.
Min fundering att om inte detta är okej så tar jag gärna råd av VAD jag ska göra. Vad ska jag ta mig till?