• ttcmommy

    Vi som vänta för graviditetstest efter inseminaiton (2016)

    Hej på er !
    Har är det tråd för oss som vänta på resultatet efter insemination. Share med varandra vad som händer med er efter insemination.
    Jag har varit på insemination 4 dagar sedan ( 17th february, 2016 ) i rmc Malmö.
    Dagen efter insemination dag, hade jag lite kramp på livmoder. Men det försvunnit efter flera timmer. 2 dagar efter,jag hade mer kramp. Jag kände också ''tightening'' min livmoder.
    Jag har läst på nätet om kramp efter insemination. Det är mycket vanligt att känna kramper.
    Nu är det 2 veckor till för jag kan testa mig..
    Hur gick det med er ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 17:23
    Detta glömde jag att skriva..
    Jag är också med uppblåsthet.
    Mina bröstvårtor är känsliga men mina bröst är bra. Ingen ömhet och inga svullna bröst.
    Jag tror att dem är resultatet av hormoner sprutor..

  • Svar på tråden Vi som vänta för graviditetstest efter inseminaiton (2016)
  • Mrs EJS

    Hej.
    Jag ska börja äta pergotime på torsdag.


    Sedan, förhoppningsvis väntar vår första insemination.
    Lika mycket glädje som rädsla. Hjärta

  • velicious01

    Hej :)

    Hoppar in här om jag får? :)

    Inseminerades för 4 dagar sen, o känner molvärk sedan dag 1 på äl + insemination. Men kan ju vara symtom från ovitrelle o letrozol? Ska testa den 23 Mars.

    Hoppas vi alla får ett fint plus nu <3 lycka till!

  • Charlie310

    Vi gjorde insemination i februari, men det tog sig inte.. Nu väntar vi på en smile på ägglossningstesten som enligt mina beräkningar borde bli på måndag. Hoppas innerligt att den inte dyker upp i morgon( lördag). Att invänta smile är lika plågsamt som att invänta bim..

  • ettsyskon

    Hej !

    Hoppar in, inseminerades igår i naturlig cykel, vår andra insemination så nu hoppas vi att de även är den sista ! Kan vara kul att dela med sig och följa fler i samma situation, första inseminationen sög musten ur mig, de där två långa veckorna, vi fick 3 st svaga positiva gravtest som sedan helt plötsligt visade endast ett streck på BIM och två dagar senare började jag blöda, ingen vanlig mens utan mer färskt blod, blödde 4 dagar (har annars mens i 6 dagar) så vi var osäkra på om vi ens skulle få någon ägglossning nu men vi lyckades matcha in den efter en stressig vecka, skönt med helg !

    2 veckor kvar .. Phuu!

    Trevlig helg på er alla och lycka till !! :D håller tummarna för er alla !

  • Mrs EJS

    Hej.
    Vi fick första inseminationen tisdagen förra veckan, imorgon ska jag iväg och lämna blodprov. Sedan sa läkaren att jag skulle ta ett gravtest först 16 dagar efter inseminationen, för att ibland kan ägget bli befruktat men inte fastna i livmodern.

    Jag känner värk från livmodern, ibland lite "brännande" smärta. Men det kan ju lika gärna vara mycke vilja och hjärnspöken. ;)

  • Missangel

    Jag har i dag gjort min fjärde insemination, tagit letrozol och kollade ägget som var 20mm i måndags. Fick positivt test i går, insemination i dag. Har haft lite kramper som vanligt. Får även ta nu lurinus två gånger om dagen fram till bim som är den 30/3. Hoppas innerligt att detta fungerar den här gången.

    Detta var första gången i Sverige samt med hormoner. Så antar att kroppen kommer reagera annorlunda gemfört med tidigare gånger förra året. Lycka till alla ute i etern :) kul att hitta en tråd där vi kan följas åt.

  • EmmaEPS

    Hej hoppas inseminationen har gått bra för alla.. gjorde min andra insemination den 14/2 så väntar på ta gravtest, 8 dagar kvar å jag är jätte nervös.. haft molnvärk i livmodern men dt hade jag förra gången med å då va dt ju negativt :( men får hålla tummarna :)

  • Hoppanilam

    Hej, gjorde insemination igår! Kommer bli Långa 2 veckor! Man vill ju så gärna!! Min första insemination också :)!

  • EmmaEPS

    Jag gjorde mitt grav test idag, 17 extremt långa dagars väntan... men blev positivt :D så får hålla tummarna för allt går bra nu med...

    Jag hoppas allt går bra för dig! :) oftast brukar behövas 2-3 försök som om dt mot förmodan inte skulle vara positivt så ha dt i bakhuvudet så du inte blir alltför ledsen... men jag håller tummarna för din skull :)

  • Rosenblad

    Hej, gjorde min första insemination med mannens spermier idag :) Hade så positivt det bara går igår kväll och jätte ont i äggstockarna, imorse var smärtan borta och fortfarande positivt test men inte sådär super positivt som innan. Blir ett försök till om detta inte tar sig, sen går vi vidare med ivf. Har låga förväntningar pga vi försökt så länge så nu blir det bara att vänta i två veckor.. hade spolat fram tiden om jag kunnat!!!

Svar på tråden Vi som vänta för graviditetstest efter inseminaiton (2016)