• johannacaroline

Är jag gravid?

Hej,

Har tankar kring att jag är gravid men testen påstår att jag inte är det. Har inte ätit p-piller på över 1 år i hopp att det skall resultera i något. Denna månaden var mensen 1 dag sen, vanligtvis har jag rikliga blödningar som varar i 5-7 dagar men nu var den mer eller mindre obefintlig (det var som bruna flytningar med lite blod) i max 4 dagar. Jag hade under hela veckan som varit molande värk i underlivet. Mina bröst känns större, mina bröstvårtor är röd/lila och jag kan trycka ut mjölklikande vätska ur dom. Mitt underliv är helt lila.. Jag är hungrig men blir plötsligt mätt efter 3 tuggor o gråter numer till minsta lilla.

Spelar min kropp mig ett spratt? Varför annars får jag negativt resultat på testen? Om jag kollat rätt skall man om det nu är något vara i vecka 6.

Är det någon som varit i samma sits och inte fått resultat på Stickan förrän senare?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Pimpinellan

Det är extremt ovanligt att inte plussa så sent som v.6. D Var får du förresten v.6 ifrån? Din förra äl och så har du struntat i den märkliga mensen och inte räknat den som mens? Klart du skulle kunna vara gravid, men det borde synts som sagt. Blodprov är det enda som nu kan ge svar för det är för tidigt för VUL. Det är mycket ovanligt med mjölk så här tidigt,eller rättare sagt, man har inte det så tidigt. Är du orolig så bättre gå på gyn en gång för mycket.

• johannacaroline

Jag har testat clearblue och sen en annan från graviditetskollen. Båda har visar negativt därav frågan här om någon varit med om samma sits. Känns ju som att kroppen inte borde h flera fysiska symptom om kroppen enbart spelar mig ett spratt.

• johannacaroline

Vecka 6 fick jag från en app om man räknade från min förra riktiga mens. Jag räknar nämligen inte det jag hade nyligen som mens.. Kanske skall ringa o boka en tid o kolla.

Tycker nämligen att det är underligt att jag kan trycka ut mjölklikande vätska ur båda brösten.. Det är väl egentligen det som är mest konstigt...

• Fian88

Mensen kan bli konstig också om äl uteblir. Helt normalt att kroppen hoppar över 1-2 äl per år. Annars så avvakta en vecka och ta ett nytt test om du tycker symptomen kvarstår.

• Johannan87

Behöver expertis hjälp!:)

Jag vill inte jinxa nåt till nån kompis eller sambo än! Så.. Vad tror ni? Ett billigt graviditetstest visar det här resultatet efter bara nån minut! Väldigt svagt med andra ord.. Men jag hoppas såååå mkt på att det är positivt! Har försökt i över ett år att bli gravida..:( så vad tror ni?! Min beräknade första mensdag är idag enligt en app, men har alltid oregelbunden mens så det behöver inte vara så!

Kram

• Annsan82

Ser positivt ut! Testa med digitalt för att spika det helt hundra :) det ska jag göra idag :)

Johannan87 skrev 2016-02-22 05:52:19 följande:

Behöver expertis hjälp!:)

Jag vill inte jinxa nåt till nån kompis eller sambo än! Så.. Vad tror ni? Ett billigt graviditetstest visar det här resultatet efter bara nån minut! Väldigt svagt med andra ord.. Men jag hoppas såååå mkt på att det är positivt! Har försökt i över ett år att bli gravida..:( så vad tror ni?! Min beräknade första mensdag är idag enligt en app, men har alltid oregelbunden mens så det behöver inte vara så!

Kram

• Linnis92
    johannacaroline skrev 2016-02-21 20:08:55 följande:

Vecka 6 fick jag från en app om man räknade från min förra riktiga mens. Jag räknar nämligen inte det jag hade nyligen som mens.. Kanske skall ringa o boka en tid o kolla.

Tycker nämligen att det är underligt att jag kan trycka ut mjölklikande vätska ur båda brösten.. Det är väl egentligen det som är mest konstigt...

Innan jag blev gravid så var det några tillfällen som det kom mjölklinnande vätska ur mina bröst också, fick lära mig att det kan bero på att man kan ha stimulerat mjölktjofräsen av smekningar osv tex under sex.

När jag väl blev gravid så tog det längre tid än vecka 6 innan jag började få något som liknande mjölk.

Testa med CB digital, säger det nej så är det

Med största sannolikhet nej men är du osäker så

Ring och rådfråga en barnmorska.
  • Phialia90
    johannacaroline skrev 2016-02-21 20:08:55 följande:

Vätska från brösten kan man ha trots att man inte är gravid. Om man stimulerar brösten kan det komma lite vätska samt att det kan ha andra hormonella förklaringar. Fick bröstmjölk som 19 åring, haft vätska k brösten sen dess. Är gravid för första gången nu. Kroppen kan ställa till det för en, enda sättet är ju att du kontaktar gyn..
  • Johannan87

Åh jag hoppas!!???? Jag sk ta ett digitalt test på onsdag morgon, då är det min sambos födelsedag så då vet jag precis vad han sk få i present!?? Lycka till till dig! Kram Johanna

• yeex
    Johannan87 skrev 2016-02-22 08:15:41 följande:

Åh jag hoppas!!???? Jag sk ta ett digitalt test på onsdag morgon, då är det min sambos födelsedag så då vet jag precis vad han sk få i present!?? Lycka till till dig! Kram Johanna

Hur gick det???
Svar på tråden Är jag gravid?