Ni som gått ner mycket i vikt, hur hittade ni motivation att komma igång?
Jag mår så sjukt dåligt över min vikt. :( Jag har gått upp kraftigt i vikt på ca ett års tid, och nu har jag ca 40 kg att gå ner för att bli normalviktig. Jag skäms över mig själv och hur jag ser ut, hur jag kunnat låta det gå så långt. Jag vill bara gråta när jag måste köpa ny jacka och nummer 44/XXL är för litet. Jag vill inte visa mig ute. Min värsta mardröm just nu är att träffa på nån bekant som jag inte sett på ett par år, och det första den personen kommer tänka är i så fall "oj, så hon har gått upp", "oj, så fet hon blivit". Jag var nämligen normalviktig ända fram till för ca 4 år sedan.
Jag försöker, försöker, försöker komma igång och gå ner i vikt. Men jag har så svårt att hitta motivationen. Jag vet att det är skadligt, jag vet att jag mår dåligt, jag vet att jag inte kan fortsätta så här. Men ändå är det så himla svårt! Dels omgivningen, som dömer en oavsett.. Dömer de inte för att man är fet, så dömer de för att man "bantar" och försöker göra något åt det.
Ni som har gått ner mycket i vikt, ungefär 20 kg eller mer, hur gjorde ni för att hitta motivation och inte ge upp efter första veckan?! Hur gör man för att ignorera negativitet i omgivningen? Det är lätt att säga "skit i vad andra tycker och tänker" men jag känner mig så sårbar..