• sitra

undran

Är nu i v 38 (37+4) och börjar bli mer och mer galen. Igår och idag har det bara varit otur fysiskt sett för mig. Igår gick vi och handlade skötbord till lillen då råkar jag slå benet i en säng och håller på och ramlar men som tur är fångar min vän mig, men hon råkar slå till magen med handen innan hon får tag i mig. Fick inte så ont men blev rädd, senare under dagen hemma slår jag knät i bordet, håller på och ramlar framåt men lyckas kasta ner mig på soffan. Och idag satt jag på sängkanten och min man puttade helt plötsligt skämtsamt mig bakåt, hann iinte reagera och kände bara hur hela magen sträcktes i och med att benen inte hängde med. I övrigt är magen i vägen för allt; slagit dörrar, dörrhandtag,kylskåpsdörr och massa annat i den då jag är så ovan och när jag ska resa mig upp känns det som att jag trycker upp magen med benen då den är så låg...

Nu när jag läser det jag skrivit inser jag hur komiskt allt låter, min undran är iallafall om risken för tyst moderkaksavlossning...de hårda smällarna och när jag kastade mig ner på soffan kan ju ha påverkat moderkakan så den lossnat?

• Svar på tråden undran
  • sitra

Åkte in och de tog ctg, ultraljud och 3 palpationer. Nu är nästa oro hos mig; 3 personer (barnmorska,läkare och läkarstudent) palperade magen och ruckade på huvudet för att se om lillen var ruckbar...därefter gjordes ul. På ul såg de att huvudet var fixerad men rörlig och att h*ns hand var på huvudet...direkt tänkte jag att tänk om han fått ont av allt kännande på hans huvud, personligen tycker jag att palpationen är jätteobekväm och gör mestadels ont och under tiden jag låg på sängen rörde lillen sig massor, som att det var irriterad...vet någon om allt det här petandet på magen kan vara farlig? är det ens normalt att barnet har sin hand vid huvudet när den fixeras? Rynkar på näsan

Svar på tråden undran