födelsedagsfest
Ska ha fest på fredag för att fira min stundande 30-årsdag. Tänkte ha lite roliga lekar, typ 3-kamp eller nått.
Någon som har lite roliga idéer på vad man hitta på?
Ska ha fest på fredag för att fira min stundande 30-årsdag. Tänkte ha lite roliga lekar, typ 3-kamp eller nått.
Någon som har lite roliga idéer på vad man hitta på?
En "lek" som jag tänkt ha länge är att spela in snuttar av reklam/filmrepliker som man sedan spelar upp, så får alla gissa (t ex av tre alternativ) vilken film de tillhör. Fast nu på sommaren passar kanske utelekar bättre
Tack för tipset! Nått att göra vi nått annat kalas kanske, det är ju liksom läge att fira ute i trädgården nu.
Var och shoppade med sambon igår. Hittade plockepinn i jätteformat! Helfestligt! Och så köpte vi boule-set (har aldrig testat men blir man 30 och vuxen så... ) Och så köpte vi ett badmintonset.
Inte för att vi hade festen i tankarna då vi köpte dessa prylar utan att det var mer att vi bara dök på dom och tänkte det skulle vara kul att ha.
Och det var ju bra det, nu löste sig ju mitt problem.
Nu har vi ju tre grejer att göra. Sambon håller på att klura på hur man bäst gör tävling av det hela.
Stövelkastning o andra dumma lekar
Jag var på en midsommarfest en gång där vi fick göra något superkul. En tipspromenad där frågorna var av typ, vem är torrast? vem har tummen mitt i handen osv. Svarsalternativen var 3 st av gästerna som senare när alla gått promenaden fick tävla om svaret. T ex äta kex och vissla (vem är torrast?), spika i 3 spikar i en bräda snabbast (tummen mitt i handen).
Jättekul!
En annan kul lek är ju strutfotboll! Sätt en strut av papper framför ansiktet och försök spela fotboll!
Kubbturnering?
Pelikanfotboll är kul.
man får en pappersstrut med ett pyttehål längst fram att sätta för ansiktet. Sedan ska man sparka boll genom en förbestämd bana. Inte så lätt med det tunnelseendet man får (plus att man ser rolig ut).
Irländsk julafton
Vilken nivå ska det vara på lekarna?
Har man lite tid är det kul att tillverka långa "skidor" av plankor som det får plats 4-5 pers på (typ sätta fast "bindningar" av rep på plankorna som man sätter fötterna i) och sedan ska man gå en slalombana med dessa. Roligast om 2 lag tävlar mot varandra.
en annan rolig lek (galenskaparna ska ni nu höra framför er) är att dela in personer i lag om 4 eller så. sedan har man lappar där det t ex står att laget gemensamt ska ha 5 fötter, en arm och ett huvud i marken eller 3 fötter, två händer och en rumpa. Man gör uppgifterna svårare och svårare allteftersom.
Krocket är ett underskattat spel. Spela med elaka regler så blir det roligare (de riktiga reglerna finns att skriva ut på nätet, innebär t ex att man måste krocka alla innan man får gå imål).
puh! slut på idéer nu...
Baklängesgästermedgester
SÅ KUL!!!!!!
Man gör så att man delar in högen i två lag....eller hur många lag ni nu vill ha.
En ur varje lag får gå fram och ställa sig bakom lekledaren. (De ska ha ansiktet mot sina lag.) Lekledaren står även hon med ansiktet mot lagen.
Så håller lekledaren upp en lapp där det står en person. Då ska LAGEN gestikulera denna person och de som gått fram ska gissa vem de föreställer. Det spelar ingen roll vilket lag personerna tittar på.
När man fått in snitsen blir detta en galen lek, så kul!
ALLA släpper alla hämningar och de i lagen ser inte kloka ut!
Efter ett tag byter man personer som ska gissa. Ett tips är att de som ska gissa står nära lekledaren så denne hör när någon gissar rätt.
De som gestikulerar får inte göra ljud.
Jag gjorde så att jag tog ett kollegieblock (kolla att det inte syns igenom, då kan du tejpa samman sidorna två och två eller tre och tre.) och så ställde jag det på högkant, sedan skrev jag en kändis på varje blad.
Roligast är om man har massor med kändisar och så mitt i alltihopa en person som alla känner på festen. Då blir det totalt tilt i huvudet på deltagarna och ingen fattar någonting. KUL!
Tänk på att välja kändisar som man kan göra. Typ Patrik Isaksson är ju inte lätt direkt, men E.T. går ganska bra, liksom kungen, drottningen, Hulken, Stålmannen, jultomten, Hitler, Jesus osv.
Tack för alla roliga tips!
Det blev trekampen som jag skrev om i början. Vi var fem lag med två i varje. Vi var ojämnt antal så jag tävlade med den ende av oss som inte kom med sin käresta alt. kompis. Min sambo fick vara domare.
Givetvis hade vi prisutdelning efteråt. Priserna hade vi plockat ihop från en korg med hushållsprylar som vi fått i inflyttningspresent en gång. Sambon kom på en del roliga förklaringar till priserna. Typ dom som kom sist fick en kam med motiveringen att dom skulle gå hem och kamma till sig (appropå deras dåliga resultat), dom på fjärdeplats fick pappersnäsdukar, för att torka tårarna som säkerligen skulle komma för att dom var så nära pallen. Som tredjepris en stekspade; om ni vänder på medaljen kanske det är en bättre valör på andra sidan. jag och den jag tävlade med fick en tvättsvamp för att putsa fram guldet som gömdes bakom guldet på medaljen. Vinnarna fick en talgboll, så kunde dom sitta i ett träd och kuckilura (fira segern... (som tur var var segrarna ett kärlekspar, skulle kanske ha låtit dumt som motivering om det var ett av kompisparen som vann
.