• cajcaj

UVI x2 redan i v. 26

Hej!

Är det någon fler än jag som råkat ut för asymtomatisk urinvägsinfektion flera gånger under graviditeten? Jag är nu i v. 26 och är rädd för att jag har fått UVI ytterligare en tredje gång.

Läkaren har skrivit ut penicillin de gånger det har varit konstaterat.

Ni som har haft det - hur yttrade sig uvi:n? Hur många gånger under graviditeten?

Dela gärna med er!

• Svar på tråden UVI x2 redan i v. 26
  • Masken84

Jag hade uvi med båda mina barn i magen. Med sonen hade jag 3 på rad fick då äta furdadentin tror jag det hette i flera veckor och så skulle jag sluta 3 v innan bf. Med dottern inga problem penicillin och sen fick jag inte mer. Ingen av barnen föddes för tidigt!

• Fia80

Jag har haft det en gång än så länge var nog i v.22 har furudentin hemma då jag innan haft många urinvägsinfektioner. Men åkte in för att få det bekräftat. För mig blir det en svidande känsla där nere och jag blir aldrig klara. Precis innan det bryter ut så gör det ovanligt ont och känns väldigt kallt där nere med.

• Fia80

Jag har haft det en gång än så länge var nog i v.22 har furudentin hemma då jag innan haft många urinvägsinfektioner. Men åkte in för att få det bekräftat. För mig blir det en svidande känsla där nere och jag blir aldrig klara. Precis innan det bryter ut så gör det ovanligt ont och känns väldigt kallt där nere med.

• Adis83

Hej!
    Detta är min sjätte graviditet med ständiga UVI:er. Denna gången har läkare på förlossningen blivit kontakta och jag äter nu Furadantin graviditeten ut. Anledningen är att jag haft så allvarliga åkommor som njurbäckeninflammationer tidigare graviditeter och t.o.m legat inne för detta. Om jag missar en tablett känner jag av att det svider direkt när jag kissar. 

Svar på tråden UVI x2 redan i v. 26