• Misszandra

Vilken barnvagn rekommenderar du?

Hejsan,

Jag är "bara" i vecka 18 men börjar redan tänka på barnvagnsinköp och det är så att vi har en normal stor bil men med väldigt litet bagageutrymme så vi behöver en bra vagn som blir superliten när man fäller ihop den, gärna en kombivagn med både sitt och liggdel. Så vilken rekommenderar du?

• Svar på tråden Vilken barnvagn rekommenderar du?
  • Pauliina

På Jollyroom finns en vagn som heter beemoo. Har en sådan och den blir bra liten när den fälls ihop. Värt att kolla på :) är billig också. Annars rekommenderar jag Emmaljunga!

• Anonym (mrs)

Ska du köpa en ny, så räkna med 8v leveranstid.

Vi har en brio smile, nätt och smidig i affärer och går in i små hissar. Blir rätt liten då man fäller ihop den också.

• Skånetjej01

Jag har en teutonia prestige. Den blir inte så liten när man fäller ihop den, men en sjukt bra vagn.

• Misszandra
    Pauliina skrev 2016-02-22 22:52:12 följande:

På Jollyroom finns en vagn som heter beemoo. Har en sådan och den blir bra liten när den fälls ihop. Värt att kolla på :) är billig också. Annars rekommenderar jag Emmaljunga!

Den har jag kollat lite på, känner bara att jag vill se en vagn på riktigt innan jag köper och den Beemoo finns ju bara på Jollyroom. Emmaljunga har vi kollat lite på och då på "Viking". Tack för tipsen!
  • Misszandra
    Skånetjej01 skrev 2016-02-23 00:50:44 följande:

Jag har en teutonia prestige. Den blir inte så liten när man fäller ihop den, men en sjukt bra vagn.

Tack för tipset men den måste bli liten annars kan vi inte ta med den i bilen tyvärr.
  • Misszandra
    Anonym (mrs) skrev 2016-02-22 22:58:13 följande:

Ska du köpa en ny, så räkna med 8v leveranstid.

Vi har en brio smile, nätt och smidig i affärer och går in i små hissar. Blir rätt liten då man fäller ihop den också.

Jaa jag har kollat runt i lite affärer här jag bor och det varierar mycket. Jag har lite koll på det redan, tack! :) 

Den har jag också kikat lite på. Gillar dock inte att den ska gå över till Britax. 
  • Anonym (C)

Brio smile rekommenderas starkt. Liten, smidigt och väldans bra helt enkelt. Är så nöjd! Beställde från "Baby V" vid Ängelsholmstrakten. Fick ett bra paketpris med babyskydd osv. Leverans veckan efter jag beställt (de levererar i hela landet), så inga 8 veckors leveranstid tid där inte.

• Misszandra
    Anonym (C) skrev 2016-02-23 01:28:13 följande:

Brio smile rekommenderas starkt. Liten, smidigt och väldans bra helt enkelt. Är så nöjd! Beställde från "Baby V" vid Ängelsholmstrakten. Fick ett bra paketpris med babyskydd osv. Leverans veckan efter jag beställt (de levererar i hela landet), så inga 8 veckors leveranstid tid där inte.

Tack för tipset! Ska genast kolla deras hemsida. Har ju som sagt varit intresserad av den ett tag, tycker bara det är tråkigt att den ska byta till Britax. 
  • Misszandra

Någon som har Crescent Infinity? Den har jag kollat lite på och den blir ännu mindre än Brio Smile och Emmaljunga Viking vid ihopfällning.

Svar på tråden Vilken barnvagn rekommenderar du?