• Sweetnose76

Brommabor - var går ni på öppna förskolan?

Bor i Bromma och det verkar inte finnas nån öppen förskola här? Eller finns det kanske en som kyrkan har?!?
    Ni som bor i Bromma/Alvik - var går ni på öppna förskolan?

• Svar på tråden Brommabor - var går ni på öppna förskolan?
  • Annika 6 Agnes

Finns ett mysigt babycafe i Västerledskyrkan i Alvik. Sedan finns det mkt annat inom kyrkan vad jag förstår. Har hört om en öppen förskola i blackeberg oxå. Har inte börjat utforska denna del av bebisvärlden men Agnes är 3 1/2 månad så vi ska nog ut och träffa andra barn.

Tjing

• gluffgluff

I Alvik finns det två öppna förskolor,
    - en som kyrkan har i församlingshuset vid Västerledskyrkan, tror att den har öppet måndag och tisdag eftermiddag
    - en kommunal som har öppet på förmiddagar, det går att hitta info på www.stockholm.se. Den finns på Svartviksvägen 1

I Blackeberg finns det också någon och Ängbykyrkan tror jag också har öppen förskola.

Jag har inte varit iväg ännu, Rasmus är också dryga tre månader, fast jag har spanat in var Alvik-förskolorna ligger på mina promenader.

• Sweetnose76

Då är våra barn ungefär lika gamla, min tjej är 3 mån. Jag har inte heller kommit iväg tidigare, men känner att det är dags att träffa andra barn o föräldrar.

Är alltså Västerledskyrkan och St Ansgar samma ställe?
    Blackeberg känns som lite långt bort och lite åt "fel håll"...

Svar på tråden Brommabor - var går ni på öppna förskolan?