• hfeuas

En äggledare

Hej! Jag har varit gift i 3 år och har för någon månad sedan börjat gå till en gynekolog då jag tycker det varit konstigt att jag inte blivit gravid tills nu då vi har regelbunden intim kontakt. Jag fick reda på att jag har en infektion som både jag och min partner direkt fick antibiotika för och jag hade även prolaktin som jag fått medicin för. Gjorde röntgen och där såg dem att jag endast har en äggledare alltså det syntes bara ett ägg och det på bilderna. Kan jag bli gravid? Kan detta ha berott på infektionen eller prolaktin? Gråter

• Svar på tråden En äggledare
  • Pimpinellan

Allt har nog samverkat till att du är infertil. Men det behöver inte betyda att det är omöljigt bli spontant gravid om de får bukt med infektionen och prolaktinvärdet. Dock bör det väl inte gå så lång tid efteråt innan ni bör fundera på IVF. Det är trots allt mycket högre chans då.

• hfeuas

Ursäkta men vad är IVF? Jag läste angående det i sverige och det stod att det kostar flera tusentals kronor för ett försök? 

• Pimpinellan

Bor man i Sverige och inte har barn sen förr kostar det ingenting med IVF. Privat kostar det mellan 25-50000:-. IVF är helt enkelt konstgjord befruktning.

Svar på tråden En äggledare