• Anonym (Nyfiken men lite orolig)

Vi ska gå på Swingersklubb för första gången... Ge mig era råd och erfarenheter!

Hej.

Om en vecka ska jag och min sambo gå besöka en swingers-klubb för första gången. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Det kittlar min fantasi samtidigt som jag är rädd för vad som eventuellt kan gå fel. Jag har alltid varit svartsjuk och är rädd för att känna svartsjuka. Vi ska bara ha sex med varandra har vi bestämt men tänk om jag får för mig att han tänder mer på andra och eg skulle vilja ha dem... Jag är också rädd för att öppna dörrar jag inte kan stänga. Tänk om jag inte går igång på det som i min fantasi och han gör det eller tvärtom... Om allt går bra så hoppas jag på en busig och häftig kväll som blir vår egna lilla hemlighet... 

Några frågor till er som varit på klubbar tidigare. 

I baren och loungen...brukar människor vilja interagera med varandra där? Prata mycket osv. Vad pratar man om? Är det bara sex i fokus? 

Är det stort fokus på att vara så sexig som möjligt dvs "duger" en vanlig kvinna på 40 som gjort sig lite extra läcker för kvällen men som ändå har lite mage och rumpa...? Är alla snygga? 

Är det vanligt att folk "hoppar på en" och blir intensiva i att man ska ha sex tillsammans? 

Hur funkar det i allmänhet... Om jag ex står och väntar på min sambo vid toaletten kommer jag att ses som någon som ska "plockas upp" då? 

Snälla, hjälp mig här... Jag har tusen fjärilar i magen och vill vara så förberedd som möjligt... 

• Svar på tråden Vi ska gå på Swingersklubb för första gången... Ge mig era råd och erfarenheter!
  • Anonym (Kalla fötter)

Jag och mitt ex var på swingerklubb. Jag hade mycket tankar o funderingar på hur det skulle kunna komma bli! Nervös till tusen var jag och vad hände... Jo jag låste mig fullständigt, jag klarade inte av det helt enkelt ! Mitt ex däremot var eld o lågor. Slutade med att vi gick därifrån.

Alla är inte snygga, det är helt vanliga människor som var där vi var så jag tror inte du behöver oroa dig för lite mage eller rumpa

Där vi var var det strikta regler om att sa man nej så var det nej och lyssnade man inte på det blev man utslängd och portad! Vett o etikett var det som gällde!!

Det viktiga är nog att ni är på det klara med vad som gäller er sinsemellan och ha inte för höga förväntningar utan försök mer att ta det som det kommer, vem vet antingen kommer ni älska det eller hata det

Anonym (Kalla fötter) skrev 2016-02-23 19:57:20 följande:

Jag och mitt ex var på swingerklubb. Jag hade mycket tankar o funderingar på hur det skulle kunna komma bli! Nervös till tusen var jag och vad hände... Jo jag låste mig fullständigt, jag klarade inte av det helt enkelt ! Mitt ex däremot var eld o lågor. Slutade med att vi gick därifrån.

Alla är inte snygga, det är helt vanliga människor som var där vi var så jag tror inte du behöver oroa dig för lite mage eller rumpa

Där vi var var det strikta regler om att sa man nej så var det nej och lyssnade man inte på det blev man utslängd och portad! Vett o etikett var det som gällde!!

Det viktiga är nog att ni är på det klara med vad som gäller er sinsemellan och ha inte för höga förväntningar utan försök mer att ta det som det kommer, vem vet antingen kommer ni älska det eller hata det

Tack för svar :) Vi har försökt att gå igenom allt vi kan komma på och har satt upp "regler" för hur vi vill ha det. Har kommit överens om att inte tumma på reglerna hur det än känns just då utan i så fall ta det vidare nästa gång. Är också överens om att gå direkt om någon av oss känner sig obekväm med situationen vad det än beror på. Jag hoppas innerligt att han inte blir sur i en situation där jag kanske är den som vill gå... Men det lär jag väl bli varse om..,.kanske är han den som vill gå istället. Man vet ju inte säkert innan och jag misstänker att upplevelsen kan bli helt annorlunda i verkligheten mot hur den ser ut inne i huvudet...

Skönt att höra att inte alla är snygga...och att reglerna hölls! Det känns viktigt för mig. Respekten mellan människorna som är där. 
  • Anonym (Nyfiken)

Skriv gärna och berätta hur det gick och hur ni upplevde äventyret. Vi är nog många som är nyfikna på detta men inte vågat hela vägen, än :)

Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-24 20:33:11 följande:

Skriv gärna och berätta hur det gick och hur ni upplevde äventyret. Vi är nog många som är nyfikna på detta men inte vågat hela vägen, än :)

Jag återkommer och berättar ????????
    Anonym (Nyfiken men lite orolig) skrev 2016-02-27 17:31:39 följande:

Jag återkommer och berättar ????????

Blev helt knasigt. Skriver från telefonen och gjorde gubbar inte frågetecken... Jag återkommer :)
  • Anonym (Kille79N)

Hoppas ni hade de trevligt,vad ni än gjorde för aktivitet där.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken men lite orolig) skrev 2016-02-27 17:33:16 följande:

Blev helt knasigt. Skriver från telefonen och gjorde gubbar inte frågetecken... Jag återkommer :)

Ojj, ha ha, låter lite förvirrat. Blev det kanske en händelserik upplevelse :)

Skriv gärna o berätta när du har tid o fått ordning på gubbar o frågetecken :)

Nu har vi varit där så jag tänkte uppdatera lite! :) 

Det var nog den mest märkliga upplevelse jag har haft! Det tycker både jag och min sambo. Det var som en helt egen värld man klev in i och allt som hände där blev på något vis en upplevelse som känns overklig. 

Vi började med en drink i baren. Ca 50 personer satt och drack något iförda endast underkläder. En kvinna kom fram och småpratade och sa att hon gärna skulle vilja ha mig under kvällen. Jag avböjde och det accepterades utan problem. Eftersom att vi var nya fick vi en rundvandring när vi kom. När folk började ta sig mot rummen för sex så gick vi efter. Hittade en plats i ett enskilt rum till att börja med och...så hade vi sex...Det kom in några och tittade men ingen sa något eller närmade sig. Sen stannade vi fram till 2.30 på natten och hade sex flera gånger. Bredvid andra och i olika rum. En gång var det en man som tog på mig men jag lyfte bara lugnt bort hans hand och det upprepades inte. Vi hade fått reda på att man gör så för att bli inbjuden och om man tar bort handen så respekterar man det.

Alla var oerhört respektfulla. Om någon ville ligga bredvid så frågade de alltid om det var ok. Det var avslappnat och trevligt. 

Helt vanliga människor... jag blev inte heller svartsjuk för på något vis var det till slut bara kroppar och sex som man såg. Inte människorna. Det var upphetsande men inte så som jag hade trott. Men jag blev inte heller avtänd. 

Upplevelsen fick mig och min partner att komma nära varandra och dagarna efter gick vi runt och fnissade och pratade om det. Vår egna lilla hemlis på ett fint sätt. Det var nog en större upplevelse än kvällen i sig. 

Jag tror inte att vi någonsin byter partner med någon, det verkar inte alls vara vår grej och där är vi ännu mer överens och säkra efter att ha varit där. Det känns skönt. Men vi ska absolut åka dit igen! 

Om ni är nyfikna så prova! Gillar man det inte så kan man ju alltid gå därifrån. Men var överens innan om vilka regler ni ska ha under kvällen. Vi var överens och det bröt vi inte. 

• Anonym (Nyfiken)

Tack för att du beskriver o berättar hur det var, modigt att ta steget och verkligen testa oxå.
    Kan tänka mig att själva sexet löser sig av sig självt när man väl är där, men precis som du skriver, så måste det kännas konstigt att stå avklädd i baren o låtsas vara naturlig. Var det vanliga underkläder eller tex öppen gren mm, var några nakna i baren ? Jag skulle nog ha stånd oavbrutet o det kan väl se lite konstigt ut när man hänger i baren. Byter man om i nån form av omklädningsrum när man kommer dit ? Vi använder aldrig kondom men är det ok, kan ju bli lite "spill", inte kul för den som städar. Vilken klubb var ni på.

Anonym (Nyfiken) skrev 2016-03-07 23:23:28 följande:

Tack för att du beskriver o berättar hur det var, modigt att ta steget och verkligen testa oxå.
    Kan tänka mig att själva sexet löser sig av sig självt när man väl är där, men precis som du skriver, så måste det kännas konstigt att stå avklädd i baren o låtsas vara naturlig. Var det vanliga underkläder eller tex öppen gren mm, var några nakna i baren ? Jag skulle nog ha stånd oavbrutet o det kan väl se lite konstigt ut när man hänger i baren. Byter man om i nån form av omklädningsrum när man kommer dit ? Vi använder aldrig kondom men är det ok, kan ju bli lite "spill", inte kul för den som städar. Vilken klubb var ni på.

När man kom dit så fanns en liten kassa och entré där de tog emot. Innanför fanns ett gemensamt omklädningsrum med dusch och toalett. Vi fick ett skåp och klädde om. Jag hade bh, trosor och skor på mig och han hade kalsonger. Eftersom att det var första gången så valde vi att ha fina underkläder men inget som "stack ut". De flesta hade ganska "vanliga" underkläder. Vanliga men lite sexiga och fina. Ett par killar hade nätlinne och kalsonger. Ngn kvinna hade kimono över underkläderna. Annars inget som stack ut... Har hört att det kan finnas de som är lite mer "avancerade" vissa kvällar men den här kvällen var det inget som stack ut. De yngsta var kanske lite över 20 och de äldsta lite över 50. Normala människor om man kan säga så ;) Det var bara par vilket fick mig att känna mig trygg. I baren var ingen helt naken. När man gick mellan rummen var många nakna. Framför allt killarna. 

Det fanns kondomer överallt om man ville ha. Man fick också varsin handduk och om man inte ville använda kondom var ju det bra :) Det fanns också flera duschar som man kunde använda. 

Vet inte om man får göra reklam men den ligger i Solna... ;) 

Har du och din sambo/fru/tjej planer på att testa? 
Svar på tråden Vi ska gå på Swingersklubb för första gången... Ge mig era råd och erfarenheter!