• Mia8302

Avbruten graviditet 2014 och inte gravida än

Hej,

Behöver skriv av mig och undrar om någon har varit med om samma sak eller liknande?

Vi fick avbryta vår graviditet i v. 21+6 i mars 2014 pga allvarliga fosterskador. Det var fruktansvärt svårt som ni säkert förstår och efter det följde ett år av sörjande. Jag var inte redo att försöka igen efter avbrytandet, men började smått längta efter att bli gravid igen i början av 2015. Tog oss ca 7 mån att bli gravida första gången (utan varken ÄL-test eller pergotime).

Så man kan säga att vi har försökt sedan mars 2015 och är ännu inte gravida. Jättejobbigt, speciellt nu när det nästan är 2 år sen vi förlorade vårt barn. Testade några månader i höstas med Äl-tester men det blev bara en sån stress tillslut när det aldrig blev den där högsta nivån, fast gubbe på clearblue's test. Och sexlivet blev så mekaniskt. Jag började äta pergotime i januari för att enligt läkaren "ge det en skjuts". Mådde jättedåligt psykiskt de 5 dagarna (väldigt skör och bölig) både första och andra gången. Fick rådet att ställa oss i IVF-kö "ifall att". Nu väntar jag på ett plus förhoppningsvis i början av nästa vecka. 

Senast ikväll träffade jag en bekant som är gravida och han sa att det bara tog sig fort för dem när de började försöka. Så många omkring mig som säger detta, "det tog 3 månader". Ibland blir jag så himla ledsen när jag hör detta, då det känns som en sån uppförsbacke för oss... 

Svar på tråden Avbruten graviditet 2014 och inte gravida än