Sämre och mer sällan sex..
Hej!
Vi har haft mindre sex på slutet, och även mycket sämre sex. Kanske var femte dag nu. Tidigare runt 5-6 gånger i veckan. Detta har pågått nu i drygt två månader. Vi har pratat om det och jag tror att vi är lite på rätt väg. Vi har väldigt mycket kroppskontakt i övrigt, dagligen. Så det är inte som att hon undviker mig på något sätt förutom just kring sex. Vi är i 25-30 års ålder och har varit tillsammans i två år. Däremot två år där vi testat på distansförhållande, att bo tillsammans, att bo tillsammans utomlands och att ha mer vanlig vardag när båda arbetar heltid. Vi har därför hunnit rätt långt i vår relation tycker jag och fått prata och förstå varandra kring många saker redan trots den korta tiden tillsammans.
Har någon ett bra tips kring det dalande sexlivet eller något ställe jag kan läsa så tar jag gärna emot tips. Jag har läst en del här och på andra ställen och fått en del nya tankar och en del konkreta tips. Men jag tänkte att det är bäst att starta en tråd själv.
Jag skulle gärna ha sex dagligen. Runt var femte dag kan fungera också så länge vi har bra sex och hon verkligen är delaktig. Nu tar jag alltid initiativet till sex och blir ofta nekad. Något hon har blivit mycket bra på, så att det inte tar så hårt på mig att bli nekad. Det stora problemet är att det känns som att hon inte är så delaktig, hon gör det mer bara för min skull och vill egentligen inte så mycket nu var femte dag heller. Jag har frågat ifall hon kan tänka sig att göra något bara för mig om jag är sugen och hon inte vill ha sex, men det vill hon inte.
Hon är även rätt blyg och pratar ogärna om sex vilket inte gör det lättare. När vi pratat om det så har hon ofta blivit ledsen trots att jag inte på något sätt anklagat henne eller lagt upp det som att hon gör något fel. Jag vill bara höra hennes tankar kring detta och tillsammans komma fram till hur vi kan gå vidare och göra situationen bättre för oss båda. Det har blivit lite bättre senaste 2-3 veckorna sedan vi pratat mer om detta, men inte mycket.
Tankar kring detta?