• linnn89

köpa biljett till bebis som inte är född än?

Hej alla :)

Tänkte köpa biljetter nu när de är billiga men kan man göra det när bebis inte är född än? Vilka resebolag / om man köper sj via internet kan man då ändra/tillägga namn senare när bebis är född o fått namn o personnummer ? Tacksam för hjälp...

• Svar på tråden köpa biljett till bebis som inte är född än?
  • Lady Di

Reser du med barn under 2 år behövs ingen flygstol för du har barnet i famnen alltså ingen biljett. Men varför inte bara fråga på en resebyrå? Har för mig att man måste ha namn o personnr för reselistans skull så barnet står med i papperna.

• Vokalissan

Vi bokade med Fritidsresor när lillasyster låg i magen. La till henne till bokningen när hon var född. Inga problem!

• linnn89
    Lady Di skrev 2016-02-24 20:36:20 följande:

Reser du med barn under 2 år behövs ingen flygstol för du har barnet i famnen alltså ingen biljett. Men varför inte bara fråga på en resebyrå? Har för mig att man måste ha namn o personnr för reselistans skull så barnet står med i papperna.

Jo det vet jag men ska man hitta på ett namn o personnummer så länge o ändra det sen?
  • linnn89
    Vokalissan skrev 2016-02-24 20:40:29 följande:

Vi bokade med Fritidsresor när lillasyster låg i magen. La till henne till bokningen när hon var född. Inga problem!

Ok det låter bra men ni fick hjälp av resebyrå ? Tänk om man gör det sj via nätet hur ska man lägga till namn o personnummer sen??
  • lalalovee

Man skriver förväntade födelsedatumet som personnr och ringer sedan och ändrar när barnet är fött. Iaf med Ving :)

• Rainbow Dash

Vi bokade med norwegian och skrev baby som förnamn och sedan beräknat datum som personnummer. Sen när hon var född ringde vi och ändrade det kostnadsfritt till rätt namn och nummer.

Svar på tråden köpa biljett till bebis som inte är född än?