• Akua

Någon som vet en app där man kan rita upp ett rum och därefter möblera?

Jag kan göra om i mitt vardagsrum och skulle önska en app där jag kan rita upp mitt rum enligt mina mått och sen prov-möblera olika möbler.

Någon som vet en app för detta? Eller ett program?

Ett GRATIS sådant, tack!

Hoppas någon vet!

Ni som gjort om, möblerat om och köpt nytt och inte använt en app, hur har ni provat er fram till vad som passar? Bara testat och hoppas eller, haha?!

• Svar på tråden Någon som vet en app där man kan rita upp ett rum och därefter möblera?
  • Anonym (möblera)
    Akua skrev 2016-02-24 22:19:52 följande:

Jag kan göra om i mitt vardagsrum och skulle önska en app där jag kan rita upp mitt rum enligt mina mått och sen prov-möblera olika möbler.

Någon som vet en app för detta? Eller ett program?

Ett GRATIS sådant, tack!

Hoppas någon vet!

Ni som gjort om, möblerat om och köpt nytt och inte använt en app, hur har ni provat er fram till vad som passar? Bara testat och hoppas eller, haha?!

Du kan prova "sweet home 3d" ( www.sweethome3d.com/sv/ ). Gratis och lättanvänt.

Givet att du med app menar applikationsprogram och inte det idag så missbrukade app som förknippas med mobiler.
  • SupersurasunkSara

Jag har använt rutat papper eller så har jag använt planlösningen som jag fått av hyresbolaget och ritat i paint.

Ett alternativ är annars att tejpa eller lägga ut tidningspapper på golvet i den stl möbeln är så får man lite hum om hur det kan bli. Man måste dock också tänka på höjden.

Svar på tråden Någon som vet en app där man kan rita upp ett rum och därefter möblera?