• Myhanna

Zanzibar

Hej Jag och min man funderar på att boka en resa till Zanzibar med våra två barn som nu är 6 och 8 år! Är lite nyfiken på om någon här varit där vi har hittat en resa med Vingresor! Min dröm är Afrika med safari, vet någon om det är möjligt att ta sig till Tansania över en dag/ett dygn för safari? Vad behöver man för vaccination för att åka till Zanzibar. Hepatit A och B har vi alla! Läste att malaria bör man ta? Tack på förhand

• Svar på tråden Zanzibar
  • No Logo

Hej, vi har varit på safari i Tanzania + en vecka på Zanzibar när sonen var 8 år - helt underbart!

En dag är för lite för att åka på safari om ni är på Zanzibar, även de mindre parkerna ligger ganska långt undan. Många resebyråer har resor där man flyger till tex Arusha och åker på safari därifrån och sedan flyger till Zanzibar + har returresan därifrån/från Dar se Salaam. Kanske kunde detta vara ett alternativ för er?

När det gäller vaccination tycker jag att Malarone är ett bra malariaprofylax, lite dyrare än Lariam men färre bieffekter. För att resa in till Zanzibar krävs intyg på att man vaccinerats mot Gula febern om man varit i Tanzania innan. Barn brukar vara trippelvaccinersde men vuxna kan behöva se över sitt skydd.

Trevlig resa!

• Myhanna

Hej åh tack så hjärtligt för svar! Jo jag har sett att olika resebolag har liknande resor som du skriver att ni gjorde men då blir det väldigt dyrt tyvärr det var därför jag tänkte om det finns något smidigt sätt att ta sig dit över en dag/ett dygn! Men det går nog inte! Tack igen

• Myhanna

Hej igen Glömde att svara gällande vaccination ju Men om man bara ska vara på Zanzibar, behöver man vaccination då med? Alltså inte stannar för safari!

Svar på tråden Zanzibar