• pumpkinspice

Hyra festlokal i Göteborg

Jag fyller 30 i år, brukar aldrig fira min födelsedag men tänkte att det kanske ändå kunde vara kul att göra något nu. Är gravid så tänker inte ha någon jättefest utan kanske mer lunch/kaffe och tårta för de närmsta. Problemet är att det finns pälsdjursallergiker i närmsta släkten och vi har både hund och katt så vi kan inte ha kalaset hos oss. Har kollat runt lite på diverse lokaler att hyra men hittar bara för antingen större sällskap (vi blir kanske max 20 pers) eller att det ingår mat och dryck och då blir det plötsligt ganska dyrt... Hade tänkt en liten mysig lokal där vi själva kunde ta med oss mat, alternativt vara ute men det är ju alltid vanskligt med vädret.

Är det någon som har ngt tips på en lokal för mindre sällskap där man får ta med sig egen mat och dryck i eller omkring Göteborg? :)

• Svar på tråden Hyra festlokal i Göteborg
  • IsDimma

Finns det ingen utav inbjudna som har en föreningslokal till sitt boende som man kan låna?

• pumpkinspice
    IsDimma skrev 2016-02-25 18:10:54 följande:

Finns det ingen utav inbjudna som har en föreningslokal till sitt boende som man kan låna?

Nej :)
  • Lena

Göteborgs stad har lokaler att hyra ut vad jag vet

• pumpkinspice
    Lena skrev 2016-02-25 19:08:04 följande:

Göteborgs stad har lokaler att hyra ut vad jag vet

Tack för tipset, har dock kollat på deras lista och deras lokaler är också lite väl stora. Den minsta var för 30 pers men den låg i backa folkets hus och det såg jättetrist ut.
  • pumpkinspice
    Curlingmorsan skrev 2016-02-25 19:41:17 följande:

Ibland hyr ju tex fotbollsklubbar ut sina klubbstugor. Eller kanske någon bygdegård?

Tack för tipset! De enda föreningslokaler och bygdegårdar jag kunnat hitta online som hyr ut har varit för stora och/eller legat för långt bort.
Svar på tråden Hyra festlokal i Göteborg