• entjej

Astmamedicin för barn mm

Min dotter är sex år och har hostat I två månader. De tror det är astma. Ska ändå göra spirometri men de är väl inte säkert det visar något eftersom hon inte har andningssvårighetrr utan hosta. De ska också mäta kväveoxid i utandningsluften som visar inflammation. Tänkte läsa in mig lite i förväg på inflammationsdämpande medicinen man tar vid astma. Finns det flera olika? Eftersoms symptomen är hosta kanske hon kan sluta när hostan går över för denna gång och hoppas på att det inte kommer tillbaka. Hon kan vara känslig för parfym också. Tyvärr är det mycket parfym från hennes Bästa kompis kläder. Jag är själv parfym överkänslig och känner av det. Allt detta känns jobbigt. Är rädd att hon ska få ett astmaanfall innan hon börjat behandla med anti inflammatorisk medicin. Men allergiläkaren vi träffade idag sa att min dotter nte kommer få ett anfall innan utredning eftersom hon inte har svårt att andas nu utan endast har hosta... För ett par veckor sedan var visar vi på vc och då fick hon ventoline utskriven att ha ifall det skulle hända något.... På måndag blir det fortsatt utredning.

• Svar på tråden Astmamedicin för barn mm
  • mammalovis

Har hon Ventoline som mixtur eller inhalation? Inhalationsvarianten är klart bäst, den fungerar ju snabbt.

Jag är överkänslig för dofter, men det får jag ju i form av huvudvärk.

• entjej
    mammalovis skrev 2016-02-25 20:14:18 följande:

Har hon Ventoline som mixtur eller inhalation? Inhalationsvarianten är klart bäst, den fungerar ju snabbt.

Jag är överkänslig för dofter, men det får jag ju i form av huvudvärk.

Ja inhalation men hon har aldrig behövt ta det, än så länge.
Svar på tråden Astmamedicin för barn mm