Vågar inte göra abort :(
För några veckor sen så sprack kondomen när jag och min sambo hade sex. Jag tog dagen efter piller. Det visade sig inte funka. Jag är alltså nu gravid.
Sambon vill inte ha barnet. Han säger att han kommer att dra om jag behåller. Jag däremot har längtat efter ett till barn jättelänge. Jag och min sambo har en son på tre år.
Så jag blev glad när jag fick reda på att jag var gravid fast det inte var planerat.
Hur mycket jag än pratar med sambon så är det enda alternativet abort. Det finns inget annat för honom.
Jag är LIVRÄDD för att göra abort och jag har alltid tänkt att jag aldrig nånsin skulle klara av en abort. För mig är det ett liv som växer i min mage och jag känner för varje dag som går hur det händer saker i magen och med hela mig. Så jag är som sagt livrädd.
För det första är jag rädd för att det ska göra ont. Sen får jag sån fruktansvärd ångest av att tänka på medicinsk abort. När det alltså kommer komma massa blod och klumpar och fostret stöts ut. Låter så fruktansvärt hemskt och inget jag vill vara med om. Men kirurgisk abort låter inte alls kul det heller.
Jag mår så sjukt dåligt över detta. Vet inte hur jag ska klara allt, vardagen, min son efter aborten. Jag är helt förkrossad redan nu av att kanske göra abort.
Men att veta att jag kommer bli helt själv med två barn känns fruktansvärt läskigt..
Ni som har gjort abort? hur ghar det varit?