• blubbeblubb

Vågar inte göra abort :(

För några veckor sen så sprack kondomen när jag och min sambo hade sex. Jag tog dagen efter piller. Det visade sig inte funka. Jag är alltså nu gravid.
    Sambon vill inte ha barnet. Han säger att han kommer att dra om jag behåller. Jag däremot har längtat efter ett till barn jättelänge. Jag och min sambo har en son på tre år. 
    Så jag blev glad när jag fick reda på att jag var gravid fast det inte var planerat. 
    Hur mycket jag än pratar med sambon så är det enda alternativet abort. Det finns inget annat för honom.
    Jag är LIVRÄDD för att göra abort och jag har alltid tänkt att jag aldrig nånsin skulle klara av en abort. För mig är det ett liv som växer i min mage och jag känner för varje dag som går hur det händer saker i magen och med hela mig. Så jag är som sagt livrädd.
    För det första är jag rädd för att det ska göra ont. Sen får jag sån fruktansvärd ångest av att tänka på medicinsk abort. När det alltså kommer komma massa blod och klumpar och fostret stöts ut. Låter så fruktansvärt hemskt och inget jag vill vara med om. Men kirurgisk abort låter inte alls kul det heller.
    Jag mår så sjukt dåligt över detta. Vet inte hur jag ska klara allt, vardagen, min son efter aborten. Jag är helt förkrossad redan nu av att kanske göra abort. 
    Men att veta att jag kommer bli helt själv med två barn känns fruktansvärt läskigt..

Ni som har gjort abort? hur ghar det varit?

• Svar på tråden Vågar inte göra abort :(
  • Anonym (Grisen)

För det första så ska du inte göra abort om du inte vill. För det andra är han den grisen du lever men ändå inget att ha så det blir ingen större förlust.

• aa12345

Hej !

För det första tycker jag att din sambo överdriver en bit eftersom om man älskar någon på riktigt så säger man inte att man drar Man har tillsammans skapat barnet och det är en jobbig situation att göra abort har själv gått igenom det med min sambo är väldigt ung dock 19 år bara. Det jag kan säga är att det värsta är att man blir känslig att göra en abort eftersom man vill inte behöva ta bort sitt barn som man bär i magen. Men man får tänka att man gör det man tycker känns bäst ifall man klarar av att ha ett barn osv. Men när det gäller att de kommer göra ont o så behöver du inte oroa dig eftersom min flickvän valde att bli nedsövd vilket blev lite mindre läskigt hon blödde inte alls efter om jag inte minns fel men de va smärtfritt för henne endast att man blev ledsen för att man kände sig tom efteråt.. tänk bara på att göra det rätta valet för dig lycka till !!

• Drottningen70

Man ska inte göra abort mot sin vilja. Låt karln dra. Du kommer att klara dig ändå.

Vad tror du är störst chans? Att du om tio år sitter med två fina barn och ångrar att du inte gjorde abort?

Eller att du lever tillsammans med din man och ditt nuvarande barn och ångrar din abort?

• Anonym (Ajaj)

Du har redan ett barn? Jämför den förlossningen med hur du tror att det skulle vara att föda fram ett övermoget plommon, så inser du att smärtan inte är nåt att oroa sig för i alla fall. Din kropp är ju redan van vid att föda barn.

Svar på tråden Vågar inte göra abort :(