• moaz

    Var köper man stringtrosor till barn?

    Nu är det så att min systerdotter så gärna vill ha ett par stringtrosor, och jag vill ge henne det i födelsedagspresent. Hon fyller 11.

    Problemet är att jag hittar bara stringtrosor i vuxenstorlekar - var hittar man strings i barnstorlekar?

    Undanbeder mig moralkärringar och ber om tips på affärer som säljer strings i barnstorlekar.

  • Svar på tråden Var köper man stringtrosor till barn?
  • Anonym (moralkärring)

    Ingenstans, hoppas jag.

    Vad säger barnets föräldrar? Jag gissar att de inte vill att hon ska använda string eftersom dottern inte har några trots att hon önskar sig, och då ska du absolut inte köpa några även om du nu hittar dem.

  • moaz
    Lemt77 skrev 2016-02-26 22:19:46 följande:

    Har väldigt svårt att tänka mig att det säljs till barn.


    Någonstans måste det säljas för hon är knappast den enda 11-åringen i Sverige som skulle ha string. Jag har kollat HM, Lindex, KappAhl samt några shops online, finns bara vuxenstorlekar överallt.
  • Anonym (google)

    Hittar inte google det åt dig finns det inte att få tag i.

  • moaz
    elmadumle skrev 2016-02-26 22:28:24 följande:

    Den minsta vuxenstorleken köpte mina när de ville testa string, xsmall eller small.


    OK, så man köper xs på vuxenavdelningen till barn? Hur gamla var dina? Samma ålder?
  • Lemt77
    moaz skrev 2016-02-26 22:22:05 följande:
    Någonstans måste det säljas för hon är knappast den enda 11-åringen i Sverige som skulle ha string. Jag har kollat HM, Lindex, KappAhl samt några shops online, finns bara vuxenstorlekar överallt.
    Jag har varken sett eller hört om 11 åringar som har string. Min stora flicka är snart 14 och en tjej som vill ha det senaste och hon har aldrig frågat efter string, har inga och skulle inte få ha.
  • moaz
    Lemt77 skrev 2016-02-26 22:31:02 följande:
    Jag har varken sett eller hört om 11 åringar som har string. Min stora flicka är snart 14 och en tjej som vill ha det senaste och hon har aldrig frågat efter string, har inga och skulle inte få ha.
    Så för att din tjej inte gjort det tror du det gäller alla? Glad
  • Lemt77
    moaz skrev 2016-02-26 22:32:32 följande:
    Så för att din tjej inte gjort det tror du det gäller alla? Glad
    Nä det tror jag inte, skrev att jag aldrig hört om nåt barn som har det. Varken från vänner eller dotter/dotterns kompisar. Och tror inte de säljs i barnstorlekar. Köper dock trosor till min 13.5 åring i XS men boxertrosor :)
  • moaz
    Lemt77 skrev 2016-02-26 22:36:09 följande:
    Nä det tror jag inte, skrev att jag aldrig hört om nåt barn som har det. Varken från vänner eller dotter/dotterns kompisar. Och tror inte de säljs i barnstorlekar. Köper dock trosor till min 13.5 åring i XS men boxertrosor :)
    Någonstans säljs de i barnstorlekar, frågan är bara var.
  • Annaspilar

    Helt ärligt så har jag aldrig hört talas om string till barn. Det är ju helt oansvarigt att köpa det enligt mitt tycke. Tror inte det ens tillverkas för barn då det är just BARN!

  • moaz
    Annaspilar skrev 2016-02-27 08:25:24 följande:

    Helt ärligt så har jag aldrig hört talas om string till barn. Det är ju helt oansvarigt att köpa det enligt mitt tycke. Tror inte det ens tillverkas för barn då det är just BARN!


    Inga moralkakor tack.

    Jag vet att det finns minst ett par tjejer i hennes klass som har string, så jo, det säljs till barn.

    Är lite osäker på om XS storlek på vuxna string kommer passa min systerdotter dock.
  • Annaspilar
    moaz skrev 2016-02-27 08:28:46 följande:
    Inga moralkakor tack.

    Jag vet att det finns minst ett par tjejer i hennes klass som har string, så jo, det säljs till barn.

    Är lite osäker på om XS storlek på vuxna string kommer passa min systerdotter dock.
    Då är det bara att leta vidare. Eller köpa de som finns. I annat fall har ju hon något att växa i. :)
  • Anonym (drinkup)

    Köp XXS på vuxenavdelningen. Inga vuxna kan ha dem iaf, de är gjorde för barn.

  • Anonym (jag vet)

    Det finns inte strings på barnavdelningarna för då skulle det bli ramaskri hos PK-svenne. Däremot ska du köpa vuxenstring i storleken XXS, dessa är i praktiken string för barn.

Svar på tråden Var köper man stringtrosor till barn?