Vårdpersonal! Varför gör ni såhär? (Sex på jobbet)
Jag vet att många som frekventerar familjeliv är anställda i vården, så därför hoppas jag på att nå ut till många när jag skriver här.
Jag har hört av flera olika personer att det sexas exceptionellt mycket inom vårdyrket. Detta på arbetstid. Jag är inte moralist och tycker att ni gott kan göra det. Lönen är kass, jobbet hårt och jag fattar att ni har behov av fysiska utlopp för er frustration eller vad man skall säga även på arbetstid.
Men det störande jag har hört är inte själva sexet, utan vart ni väljer att ha det. Sköljrummet. Där hamnar farligt avfall, där förvaras bäcken, där tvättas bäcken, kissflaskor osv. Ni har alltså sex bland kiss, blod och bajs. Ni har sex bland smutsen, dessutom blir det ju rent även i sköljrummet. Så ni har inte bara sex bland smutsen, utan sex bland det som skall vara kliniskt rent sedan.
Det är fruktansvärt ohygieniskt. Tanken på att personalen kanske nyss haft sex i närheten av ett bäcken någon skall använda är äcklig. Bäcken i sig är ju äckliga, men det adderar ju ytterligare en dimension av äcklighet att någon nyss haft sex nära det.
Så snälla vårdanställda, Ha gärna så mycket sex ni orkar på arbetstid och mer därtill, men välj något annat rum än sköljen för den aktiviteten. I all välmening. mvh.