• Linutis

Halsfluss vecka 16

Hej! Igår lördagkväll såg jag massa vita prickar i halsen, blev värre mot natten då jag va kallsvettig till o från, öm i nacken o rygg samt nedre delen av ryggen. Kan inte ringa doktorn nu på en helg....hela min familj har varit sjuk av just halsfluss precis...har antagligen blivit smittad utav dem. Jag är orolig att det ska skada barnet? Läste o såg att det inte gör de? Någon har som har varit med om liknande? Ska ringa doktorn imorgon o berätta att jag är sjuk o gravid. Ska jag prata med bm också? Innan doktorn? Har någon av er haft halsfluss o varit gravida? Jag är superorolig :'( vill ha ett friskt barn!

• Svar på tråden Halsfluss vecka 16
  • Minza83

Enda du ska vara noga med är att ta alvedon för att få ner febern.
    Har du ingen feber så är det antagligen inte halsfluss du har. Och nej du behöver inte ringa bm.
    Ring din läkare imorgon för att boka tid för halsprov och sedan får du PC om du har pos på streptokocker.

Jag hade halsfluss som gravid för lite mer än ett år sedan, var inga problem. Var då i v 15-16 nånting! :)

• milli79

Du kan spraya halsen med kolloidialt silver om du får tag på det. Gärna c-vitaminer och zink för att läka snabbare.

• Linutis

Det är halsfluss jag hade. Får gå på avopenin 800 mg . 3 tabletter dagligen. Låter ganska mycket. Skrämmande. Inga kända risker för fostret! Men 3 tabletter om dagen är som sagt läskigt

Svar på tråden Halsfluss vecka 16