• Anonym (Fundersam)

Är det fler än jag som får skäll av sin partner??

Gör jag något som han tycker är fel exempel säger något "opassande" till någon nära honom. Oftaste handlar det om att jag frontar när jag inte håller med om något dom sagt eller gjort.

Då skäller min man alltid ut mig när vi kommer hem.

Har jag kommenterat något på fb eller insta som han tycker är fel så Ringer han mig och skäller. Att från att jag är för mycket till dum i huvudet.

Måste tillägga att jag inte konstant kommenterar saker. Oftast svarar jag bara på tilltal..

Men är det vanligt i relationer?

Jag tycker det känns skitkonstigt...

• Svar på tråden Är det fler än jag som får skäll av sin partner??
  • Anonym (Mxmx)

Vanligt eller inte, han låter ju inte särskilt bra för dig iaf.

• Manda mi

Du har rätt till dina åsikter. Han är ingen allvetare som vet bäst. Man måste kunna acceptera och respektera att man tycker olika.

• Anonym (Fundersam)

Ja det är så jag tycker också! Vi är ju vuxna båda två, han får absolut tycka att jag är dum i huvet. Men jag motsätter mig att han ska läxa upp mig som om jag är ett barn.. På gränsen att han tar mig i örat och drar in mig i skamvrån.

• Drottningen70

Eftersom jag inte kan fråga honom varför han tror sig ha rätten att skälla ut någon så måste jag fråga dig TS..... Varför accepterar du det? Och hur kommer det sig att du inte p egen hand förstår att det du beskriver inte är normalt på en enda fläck...

Ha
  • Anonym (?)

Låter sjukt jobbigt. Vad är han rädd för? Herregud.

• Anonym (Fundersam)

Jag har ingen insikt i andras förhållanden.. Kanske folk mörkar?

Men jag tycker att det ät oacceptabelt och det säger jag till honom, men då blir han bara ännu mer arg.. Han förstår inte. Sen ska han allt som oftast försvara den andra parten.. Kan inte minnas att han backat mig nån gång.

Är det pinsamt för honom att jag frontar ?

Jag har mycket svårt för hyckleri.

• Anonym (vet inte)

Jag vet inte om det är vanligt, det är inte så intressant. 

Det som är intressant är hur du mår. Hur mår du? 

Och hur det påverkar dig när han skäller på dig. Känner du dig värdefull för honom precis som du är? Får han dig att må bra?

Kan man se någon som sin jämlike och skälla ut dem?

Är det viktigt för dig att bli jämlikt behandlad i ditt förhållande?

Skulle det kännas rätt för dig att skälla ut din väninna på detta sätt?

• Tecum
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-02-28 19:33:21 följande:
    Men jag tycker att det ät oacceptabelt och det säger jag till honom, men då blir han bara ännu mer arg.. Han förstår inte. Sen ska han allt som oftast försvara den andra parten.. Kan inte minnas att han backat mig nån gång.
    Är det pinsamt för honom att jag frontar ?
    Jag har mycket svårt för hyckleri.
    Det är inte vanligt och inte acceptabelt. Kräv att han slutar upp, annars dumpa.
  • Ego Lovers

Varför har han järnkoll på vad du gör på sociala medier eller vad du säger när ni är iväg. Han låter inte frisk i sitt kontrollbehov. Ge honom en uppblåsbar Barbara så har han nån som håller tyst och som han inte behöver skämmas för. Skäms man för sin partner är det fel partner. Skriker partnern på en så är det fel partner

• Dixie
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-02-28 19:33:21 följande:

har det någon betydelse för dig hur andra gör i sina förhållande ?? om du inte tycker det är ok, så är det inte ok.......
Svar på tråden Är det fler än jag som får skäll av sin partner??