Riktigt stora blödningar men ingen fara
Vill bara skriva av mig lite om min historia om min graviditet.
Är i vecka 17 nu (16+2)
Det jag mest vill få ut är att alla blödningar inte är farligt!
Jag har en riktig kämpig graviditet.
Och fet är för att jag i vecka 10 fick en STOR blödning när jag var Påväg till borneo i januari. Det bara rann och rann, förstörde mina byxor och jag blev helt panikslagen..
Men kunde inte kolla upp det då jag var på ett flygplan och skulle stanna i Borneo i 5 veckor.
Och nu i torsdags då jag var på skansen med min klass så kom det igen. Känner att något bara släpper.
Får sån panik igen och letar upp en toalett fort och då är mina byxor helt blodfyllda.
Åker in till gynakuten och dem säger att allt är bra med mitt barn. Det var en sån lättnad.
Men dem säger att jag har ett "blåmärke" i mig som gör mina blödningar...?
Dagen efter så åker jag in till ultraljud, och redan på 1 dag har jag fått 2 stora blödningar igen...
Kommer dit och dem säger att en bit av min moderkaka har lossnat och slagit imot något som gjort att jag fått ett "blåmärke". När det börjar blöda så kommer det ut på en gång.
På natten så får jag springa upp 3 gånger till toan för jag får såna STOR blödningar igen.
Men det är helt ofarligt för min lilla flicka och det är en sån lättnad men det är ett jäklar jobb för mig som int3 kan gå utanför dörren....
Som sagt inte alla blödningar är farligt för den vackra skapelsen vi har i våra magar ?
Någon som har haft liknande?