Namnet Anna
Vad tycker ni om namnet Anna på barn ( och vuxna)? Är lite inne på att välja det då namnet inte är så vanligt bland nyfödda.
Vad tycker ni om namnet Anna på barn ( och vuxna)? Är lite inne på att välja det då namnet inte är så vanligt bland nyfödda.
fint, klassiskt namn!
Känns oerhört slätstruket på en vuxen men jättefint till en liten tjej.
Fint, klassiskt men lite tråkigt då det var ett extremt vanligt namn under 70-talet dvs min generation. Gillar inte namnen som var populära då och jag bär även ett av de populära namnen.
Förstått att det är hyfsat ocanligt just nu. Är dock väldigt vanligt bland både mina jämnåriga och mitt barns jämnåriga. Så runt mig finns det lite för många Annor för att jag ska tycka att det är ett intressant namn.själv är jag heller inte så förtjust i tvåstaviga flicknamn som slutar på a.
Åh andra sidan är det var vanligt för att kännas som "fel generation" heller. Så gillar man namnet är det ju inte avikande på något sätt utan passar väl in bland de andra namnen som ges idag. Tror också att det är ett namn som många gillar och det funkar ju internationellt med.
Löve it! Det har allt och är alldeles, alldeles underbart. Passar hela livet och är tidlöst.
Anna och Maria måste vara de tråkigaste namnen som finns. De är inte fula, men vansinnigt tråkiga.
Anna tar platsen som tråkigast namn, alla kategorier.
Sedan kan jag inte hjälpa att jag tänker på "Lilla Anna", när jag hör namnet.
Tveklöst ett av de vackraste namnen! Så tidlöst det kan bli.
Så oerhört vackert och just för att det är så ovanligt nu så är det så klockrent. Jag gillar det verkligen. Tycker att det är en suverän idé att använda det namnet på ett litet barn.