• Bianca21

Facebook messenger frågor!

Hej alla tekniskt kunniga!

Jag och två vänner diskuterade det här med Messengerappen som hör till Facebook, och symbolerna som visas när meddelandet skickas, levereras och har blivit läst:

Det vi inte förstår riktigt är NÄR ett meddelande levereras? För ibland kan ju ikonen för "skickat" stå kvar ganska länge innan den ändras till "levererat"... Är det när mottagaren först har internetuppkoppling som meddelandet levereras eller när han/hon öppnar själva appen? Kommer ihåg att jag skickade ett meddelande till en vän som befann sig utomlands med halvdan tillgång till internet och meddelandet stod som "skickat" i två timmar innan det plötsligt ändrades till "levererat" men det stod fortfarande att hon inte varit aktiv på tre dagar...

Inget livsviktigt egentligen, var mest nyfiken om det finns någon som har koll på detta:)

• Svar på tråden Facebook messenger frågor!
  • Anonym (mz)

Levererat innebär att meddelandet har nått hennes facebook, men hon har inte nödvändigtvis öppnat meddelandet och läst det. När det står "läst" så har hon öppnat och läst det.

• Bianca21

Ok tack, det är just det här med att "nå hennes facebook" som vi undrade över... Säg att hon är offline, alltså har ingen internetuppkoppling, kan meddelandet levereras till hennes facebook ändå, även om hon kanske inte ser själva meddelandet förrän hon har internet? Är så okunnig på detta men när jag väl börjat fundera vill jag gärna veta hur det fungerar :)

• Fia 28
    Bianca21 skrev 2016-02-28 23:35:25 följande:

Ok tack, det är just det här med att "nå hennes facebook" som vi undrade över... Säg att hon är offline, alltså har ingen internetuppkoppling, kan meddelandet levereras till hennes facebook ändå, även om hon kanske inte ser själva meddelandet förrän hon har internet? Är så okunnig på detta men när jag väl börjat fundera vill jag gärna veta hur det fungerar :)

Det visas som levererat först när det dyker upp i Messenger. Är hon alltså inte kopplad till nätet så blir det levererat först när hon kopplar upp sej.
Svar på tråden Facebook messenger frågor!