• GoesRawr

Vill ta upp handbollen igen, hjälp

Vänder mig hit för att se om jag kan finna hjälp här.

Det är så att när jag var ''yngre'' så spelade jag handboll, spelade i ungefär 4 år, 12-16.
    Sen slutade jag för att det blev för mycket med gymnasiet och de. så kände att jag ville prioritera skolan.

Jag är 20 nu, blir 21 i år och jag börjar känna ett väldans sug efter att börja spela handboll igen. Och jag antar att det inte finns lag som man kan börja spela i som man gjorde när man var yngre utan är väl mer dom i min ålder som spelar har då spelat hela tiden sen dom var yngre oh spelar i A-lag resp. B-lag för någon förening.
    Och eftersom jag har varit ur spelet i 5 år snart så känns det som om att jag inte har samma teknik oh kunskap som dom har, och tror inte jag kan direkt bara hoppa in i något A-lag sisådär.

Har ni några tips eller råd vad jag kan göra? eller är det helt kört för mig? 
    Kanske finns mindre föreningar som spelar i lägre divisioner och inte spelar fullt seriöst som man kan börja spela lite i? Om ni vet några föreningar eller liknade omkring Västmanland?

Bosatt i Västerås så lagen jag vet om, omkring mig har lag i relativt höga divisioner.

Seriös hjälp och råd är tacksamt.

Svar på tråden Vill ta upp handbollen igen, hjälp