• frank2U

kan inte men vill lita på henne till 100%

Hej!
    Tänkte ta upp ett problem lite från andra sidan, sett att en del har pratat om att man tänker på någon annan när man samtidigt älskar sin andra hälft. Jag har ett tvärtom perspektiv ...

Jag är en man nära 40 som har haft en rejäl kris i fem månader med min fru som jag har varit gift med i snart 11 år. Vi har två barn i lägre skolåldern.
    Jag älskar henne djupt, och har gjort det hela tiden. Dessutom har jag sedan två månader tillbaka varit djupt förälskad i henne.

Men jag har ett stort problem, och det är att jag inte litar på henne till 100%. Orsaken till att krisen började för ett tag sedan är att hon började en vänskap med en annan man via jobbet som först gick till en förälskelse, sedan utvecklades till en nära vänskap som enligt henne är utan inslag av nära känslor. Utan mer en själslig relation.
    Inget av detta har hon varit öppen med mig om, tvärtom. Jag har varit misstänksam, och tyvär hänfallit åt att snoka in mig i hennes jobmail och upptäckt vad som pågått.
    För att göra en tradig lång sak kort, jag konfronterade, hon bad om förlåt, sa att hon slutade, gjorde inte det, jag konfronterar igen, hon avslutar, ett litet uppehåll, nu är dem på igen och planerar ett djupt framtida samarbete. Den här gången säger hon att det är kontakt, men jag är bränd och kan inte lita på henne. varför fortsätter hon trots att det skadar så för oss? Hennes självständighetsdrift?

Jag drivs till vansinne, är ledsen... Vad ska man göra? Kan någon berätta om vad som hänt i liknande situationer? Kanske från motsatt sida??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-01 21:14:08:
    Hej!

Jag är en man nära 40 som har haft en rejäl kris i fem månader med min fru som jag har varit gift med i snart 11 år. Vi har två barn i lägre skolåldern.
    Jag älskar henne djupt, och har gjort det hela tiden. Dessutom har jag sedan två månader tillbaka varit djupt förälskad i henne.

Men jag har ett stort problem, och det är att jag inte litar på henne till 100%. Orsaken till att krisen började för ett tag sedan är att hon började en vänskap med en annan man via jobbet som först gick till en nära förälskelse, sedan utvecklades till en vänskap som enligt henne är utan inslag av nära känslor. Utan mer en själslig relation.
    Inget av detta har hon varit öppen med mig om, tvärtom. Jag har varit misstänksam, och tyvär hänfallit åt att snoka in mig i hennes jobmail och upptäckt vad som pågått.
    För att göra en tradig lång sak kort, jag konfronterade, hon bad om förlåt, sa att hon slutade, gjorde inte det, jag konfronterar igen, hon avslutar, ett litet uppehåll, nu är dem på igen och planerar ett djupt framtida samarbete. Den här gången säger hon att det är kontakt, men jag är bränd och kan inte lita på henne. varför fortsätter hon trots att det skadar så för oss? Hennes självständighetsdrift?

Jag drivs till vansinne, är ledsen... Vad ska man göra? Kan någon berätta om vad som hänt i liknande situationer? Kanske från motsatt sida??

• Svar på tråden kan inte men vill lita på henne till 100%
  • Anonym

Helst förståeligt hur du känner när hon hållt på som hon gör..Borde ta och prata med henne och säga hur du känner att du inte kan lita på henne så som hon håller på!

Älskar hon dej borde hon inte göra så heller.. Sätt dej ner å prata med henne du.

Hoppas de löser sej.

• Yiskah

Nä tror aldrig man kan lita på en människa igen som ljugit, dolt, gått bakom ryggen, försöker rätta till genom att be om ursäkt för att snart igen göra om samma misstag. En gång bränd, alltid bränd. Själslig vänskap, rent trams och säkert bortförklaringar det med! Som om det skulle göra mindre ont än om de "bara" haft sex och aldrig mer!? Hoppas hon lämnar den bekantskapen helt för din skull, annars kommer du nog tyvärr inte att kunna lita på henne där nåt mer. Ledsen, men sån är jag i alla fall. Ja varför fortsätter hon? Kanske är det hennes sätt att säga att ni inte har det bra, eller att hon inte vill vara med dig längre. Det vet ju endast hon. Det ligger nog mer upp till dig hur du vill gå vidare med detta. Tyvärr blir man kanske så bränd att man får svårt att lita även på andra människor. Lycka till i alla fall. *Kram från en som vart i liknande sits*

• Bispan

Kontakta mannen hon har den djupa kontakten med och fråga honom hur det ligger till. Vad din sambo säger går ju inte att lita på. Och även om det hon säger är sant nu, kan ju förändra sig utan att hon berättar det. Sedan får du lita på din magkänsla ang vad mannen säger till dig.

Att hon håller den djupa kontakten vid liv med kollegan trots att det förstör er relation kanske borde säga en del om hennes känslor för dig? Jag tror knappast det beror på hennes självständighetsdrift.

Har du ett beteende som kan vara väldigt svartsjukt? Isåfall kanske hon försöker göra revolt mot detta på sitt sätt.

Ta inte illa upp, jag bara spånar i vad hennes beteende kan bero på.

Hoppas det löser sig för er.

• frank2U

Tack för svaren, känns skönt med stöd!!!!
    Det som driver mig vansinne är också att vi mitt i detta hade en riktig breakdown. Jag flyttade ut från huset mest på grund av allt döljande, sedan kom hon mot mig i 100% och vi hade en fantastisk period. men mina möka känslor kom upp till ytan, och då har hon gått bakåt. Vi har gjort det ett par gånger nu, och är uppe i en sådan nu.

Så det är detta på och av som driver mig till vansinne, och att hon inte accepterar mina svårigheter att komma över det. Svartsjuka? Aldeles säkert en del, men det jag känner i botten är förtroendekrisen. kan acceptera om jag förstår att det inte är riktat mot mig och att interntionerna inte är klara så att jag förstår. Är jag för hård???

• Anonym

jag tror att anledningen till att din sambo biter sig fast i relationen med den hä rkillen är bekräftelse! även om hon får det från dig och från andra vänner så kan vissa människor ge en speciell känsla som kan bli nästan som en drog! jag fick inte intrycket av att hon har varit otrogen eller att de har umgåtts i smyg på något vis? isf tror jag nog att du kan vara lugn. självklart ska hon inte gå bakom din rygg utan vara öppen med allt, och du ska inte gå med på ngot som du inte trivs med eller inte känns bra. jag ville bara ge min syn på saken. att han är man spelar antagligen ingen roll för henne, hon har hittat någon som det klickar med på ett annat plan och kanske du ska föröska prata med den här andra istället för att bara "tro" saker om honom. jag ahr själv haft flera sådana relationer som gett mig något men absolut inte på nått annat plan än vänskapligt. något annat vore otrohet.

• Fred

ring den här andra snubben och fråga vad fan han håller på med!!

din fru döljer allvarliga saker för dig.. frågan är hur mycket du fått veta..

om jag vore du så skulle jag nog inte palla fortsätta i det förhållandet.

• sötäpplet

Jag rekomenderar familjerådgivning. Din fru verkar inte förstå hur mycket hon skadar förhållandet. Hon behöver förstå det och du behöver undersöka om du kan komma att lita på henne igen. Sök professionell hjälp!

• Pirran

Oj! Förstår att ni har det jobbigt just nu!

Har varit i en liknande sits som din fru. En man började arbeta i mitt arbetslag som jag snabbt kom väldigt bra överrens med...vi arbetade ofta samma pass och vi klickade arbetsmässigt och personlighetsmässigt. Det var dock inga förälskelsekänslor med i bilden..från min sida.

Efter ett tag började jag förstå att mannen var förälskad i mig och det var väldigt jobbigt.
    Jag tycker ju fortfarande väldigt mycket om honom som arbetskamrat och som vän...men det fungerar inte att vi pratar med varandra privat längre och inte heller kör våra gympass tillsammans(har ett arbete som kräver god fysisk kondition).

Min man tog illa vid sig av det hela också och jag såg att han inte tyckte om när mobilen ringde och det var min arbetskamrat, trots att jag då inte talat om vad jag misstänkte om min arbetskamrats känslor.
    Till slut talade min arbetskamrat om vad jag redan förstod och jag sa som det var; att jag inte hade de känslorna själv och att jag är lycklig med min man.
    Jag berättade också för min man om det hela och jag tror att han tyckte det var skönt att jag sa som det var och körde med öppna kort.
    Idag arbetar min arbetskamrat inom ett annat distrikt och vi har ingen kontakt alls.

Skulle det inte ha funnits förälskelse i bilden hade jag absolut fortsatt med kontakten..arbetet blev så mycket roligare och det flöt så bra. Jag hade inte godtagit en önskan från min mans sida att inte arbeta tillsammans med mannen bara p.g.a att vi klickade arbetsmässigt och/eller personlighetsmässigt....det hade det ju gjort oavsett kön.

Du beskriver att din fru och hennes arbetskamrat har haft en förälskelsefas i sin relation...är det något du misstänker eller vet att det varit så?
    Försök att få din fru att förstå exakt vad det är som inte känns okej för dig...är det en relation med en annan man oavsett typen av relation..är det just det att de verkar klicka så bra och att du inte kan hantera det...är det att du har sannolika skäl att misstänka att det hela håller på/har redan utvecklat sig till en förälskelse?
    Vad är okej och vad är inte?
    Be henne tala om sitt arbete och sitt samarbete med den här mannen, gör dig delaktig.
    Berätta hur du känner, utan att anklaga...kör med öppna kort och begär detsamma av henne.

Hoppas att det löser sig!

• ArnaMy

Kan det vara så att de verkligen bara är vänner?
    Självklart är det inte rätt att ljuga, men kan du göra en stor sak av det eftersom det är en manlig vän?
    //A

Svar på tråden kan inte men vill lita på henne till 100%