• Anonym (qqaa)

Hur avslutar ni ett KK förhållande om det är så ni har fått känslor?

Inte för jag själv har problemet just nu men kom att tänka på det i en annan tråd jag läst där någon skrev att de avslutade KK relationen om han/hon fick känslor. Det har jag hört många gånger och har ev råkat ut för att en fd KK gjorde slut pga känslor.

Om man får känslor för sin KK brukar ni då säga att det är anledningen att ni gör slut eller kommer ni med andra anledningar ? 

• Svar på tråden Hur avslutar ni ett KK förhållande om det är så ni har fått känslor?
  • Anonym (Hmm)

Jag skulle säga bara att det inte funkar längre, att jag har svårt att separera känslorna.

• Anonym (Man)

Man säger såklart att det inte går löngre pga av att man fått känslor, enda sättet att se om den andra känner likadant.

• Anonym (Cruella)

Om jag ser tillbaka och tittar på hur jag har gjort i de situationerna, så har jag kört på den lite mer manliga approachen och helt enkelt slutat höra av mig. Gått under jorden och slickat mina sår som ett skadat djur. Likadant om jag tröttnat av annan anledning.

Hur jag önskar att jag gjort är nog att vara ärlig och säga att jag inte ville träffas mer när mina förutsättningar för relationen och att jag haft svårt att hålla isär känslorna. 

Är sjukt rädd för att såra och att bli sårad.

• Anonym (D'archangel)

Det verkar vara svårt att bli ihop nu för tiden. Om/när en relation fördjupas så gör man slut eftersom det inte var vad man planerat. Är kontrollbehovet ett problem? / Mvh Gubbe

• Anonym (Sara)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-29 17:21:33 följande:

Det verkar vara svårt att bli ihop nu för tiden. Om/när en relation fördjupas så gör man slut eftersom det inte var vad man planerat. Är kontrollbehovet ett problem? / Mvh Gubbe

Undrar detsamma. Många verkar livrädda för att stadga sig.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-02-29 17:21:33 följande:

Hej gubbe, du har sjukt rätt i det. Trist utveckling. Det var bättre förr. Mvh Dagens ungdom
  • Anonym (Cruella)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-02-29 18:46:14 följande:
    Hej gubbe, du har sjukt rätt i det. Trist utveckling. Det var bättre förr. Mvh Dagens ungdom smile4.gif
    Jag tror inte det är en generationsfråga. Handlar mer om hur lätt man har för att uttrycka sina känslor. Även gamlingar kan vara lite lätt handikappade när det kommer till den biten
    Kanske en smula rädsla för att hamna i underläge, att vara den som känner mer. Kanske borde reducera ned det hela till rädsla, aka feghet.
Svar på tråden Hur avslutar ni ett KK förhållande om det är så ni har fått känslor?