Var det ett missfall?
Hej!
Jag ser att det finns många trådar om detta så varför starta en ny? Jo - för att jag undrar om mitt blödande verkligen var ett missfall. Omöjligt att svara på men jag skulle ändå vilja ha lite hjälp att tolka det.
I tisdags (för en vecka sen) kom det ljusrosa flytningar. Senare på kvällen gick de över till bruna flytningar och sen kom det blod. Inte alls mycket, behövde inte byta binda på hela dagen och inte heller på natten. Jag kände ingenting, ingen smärta eller så. Onsdagen kom och det blödde vidare, fortf ingen smärta och inte alls i några mängder. På natten mellan onsdag o torsdag så krampade det på rätt mycket. Ganska regelbundet, kunde räkna till ca 1,5 min emellan varje kramp. Det höll på i ca 1½ timme och då tog jag 2 alvedon och det onda klingade av och jag somnade. På hela natten bytte jag binda 2 ggr, så det kom inte mycket blod men ändå mer än vid en vanlig mens. Det kom en del levrade klumpar men inte speciellt stora. Vissa klumpar kom när jag satt på toa, så det är svårt att veta den exakta storleken på allt som kom. Jag skulle på torsdagen gå in i vecka 11. Jag har sen dess blött lite grann.... typ som en lättare mens. Men de senaste 2 dagarna har det varit lite ljuuuuusrosa bara.... Mina andra graviditetssymptom såsom illamående klingade av för kanske 2-3 veckor sen. De otroligt ömma brösten har verkligen gått ner, de är inte spända som ballongen som de var för ca 2 veckor sen. Det finns en viss ömhet kvar i dom och ibland tycker jag att det drar i dom lite. Tog ett gravtest idag - en vecka efter de första tecknen på ett missfall. Det visade positivt. Min BM sa att jag skulle testa efter 2 veckor - men nu testade jag ändå. I förrgår - då kände jag att det "drog" lite där nere.. det gjorde inte ont.. utan det drog lite så där som det gjorde i början av graviditeten.
Frågan är nu - har jag haft ett mf? Jag är lite osäker på det - dels för att graviditetstestet fortfarande var så positivt (fick utslag direkt, behövde inte vänta alls länge). Jag har "dragningar" i de nedre regionerna, precis som om att livmodern växer. Jag har inte blött så mycket som jag antagit man gör vid ett mf. Vecka 11 - det känns som det är en hel del som ska ut och det känns inte som det kommit ut så mycket som motsvarar ett mf. Jag har inte superömma bröst, men det är inte helt borta.
Är jag ute på hal is och önskar nåt som inte är möjligt eller är det ett solklart missfall?