• Ooops

Hur organisera korten från habiliteringen

Jag behöver lite hjälp. Jag går till habiliteringen och träffar en logoped med min son. Vi tränar på uttal. Varje vecka får han nya kort och papper som ska tränas på. Dessa ska tränas ett par gånger varje dag. I skolan och hemma. Det är olika bokstäver, och kanske 15-20 kort o varje bokstav. Hur kan vi organisera det så det är lätt överskådligt samt smidigt att ta med mellan hem och skola. Nu har vi kört med en vanlig plastficka, men nu är den för liten och man har ingen bra överblick.

• Svar på tråden Hur organisera korten från habiliteringen
  • Ooops
    S c h n a skrev 2016-03-01 14:40:35 följande:

Sätta magnettejp bakom och ha på kylskåpet?

Bra tips, men i skolan då? Då har de samma bekymmer. Tänker mig om det finns plastfickor med fickor i. Eller nån mapp med många olika fack där varje bokstav kan ha egen fack.
  • S c h n a
    Ooops skrev 2016-03-01 15:22:10 följande:

Bra tips, men i skolan då? Då har de samma bekymmer. Tänker mig om det finns plastfickor med fickor i. Eller nån mapp med många olika fack där varje bokstav kan ha egen fack.

Finns magnettavlor att köpa på t ex Ikea. Eller magnetfärg till väggen?
  • blommogram

Eller ett fotoalbum i passande storlek? Får ju inte va för tungt att bära emellan hem och skola.

• As86

Hej.

Du kan sätta ett papper i en plastficka (a4 el a5) och sedan sy med symaskin över plastfickan (fäst alla sömmar i början och slutet). Skär sedan en öppning i varje fack och sätt ner korten. Är korten lika stora kan du använda fram och baksida av plastfickan. Sedan kan ni ha fickorna i en pärm eller "snoddmapp" för att de ska vara samlade och lätta att ta med.

Svar på tråden Hur organisera korten från habiliteringen