• Anonym (Frustrerad)

Abort

Hej! Nu är det så att jag plussade förra veckan. Trodde verkligen inte att jag var gravid. Jag har kommit fram till att en abort blir bäst just nu av olika anledningar. Jag och min sambo vill ha barn men tillfället är inte speciellt bra just nu tyvärr. Det är en jobbig sak att göra och man vill ju ha det gjort så fort som möjligt. Jag ringde till gynmottagningen i fredags men kom bara fram till en telefonsvarare som sa att "kön är fylld för dagen, försök senare eller nästkommande dag". Så jag skickade ett meddelande på mitt inlogg på 1177.se och skrev att jag inte fick tag i någon och att jag behövde en tid. Fick till svar att ringa det numret bara. Har nu testat både igår och idag flera gånger men kommer bara till telefonsvararen som säger att kön är fylld för dagen. Känns inte kul när det är en grej man absolut inte vill vänta med. Nån mer som har haft svårt att nå gynmottagningen? Vet inte hur man ska gå tillväga? :(

• Svar på tråden Abort
  • Anonym (Z)

Du får ringa exakt på minuten när telefontider startar

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Z) skrev 2016-03-01 16:33:42 följande:

Du får ringa exakt på minuten när telefontider startar

Gjorde det igår men kom inte fram ändå. :(
    Jag skrev ett nytt meddelande och fick till svar att jag skulle ringa tidigt imorrn. Jag ger upp hoppet om att få tag i någon.
  • Anonym (H)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2016-03-01 16:36:38 följande:

Gjorde det igår men kom inte fram ändå. :(

Jag skrev ett nytt meddelande och fick till svar att jag skulle ringa tidigt imorrn. Jag ger upp hoppet om att få tag i någon.

Finns det någon annan mottagning i närheten?

Ring dit isf

Jag fick tid på tredje stället jag ringde :/ sen fick jag vänta 8 dagar på att få komma och göra det

Helt sjukt hur mycket resurser som saknas, min syster fick vänta över 2 veckor på att få en tid!
  • Anonym (Frustrerad)
    Anonym (H) skrev 2016-03-01 16:57:51 följande:
    Finns det någon annan mottagning i närheten?

Ring dit isf

Jag fick tid på tredje stället jag ringde :/ sen fick jag vänta 8 dagar på att få komma och göra det

Helt sjukt hur mycket resurser som saknas, min syster fick vänta över 2 veckor på att få en tid!
    Nej det gör ju inte det :( ja det är helt sjukt dåligt. Blir nervös av att man aldrig kommer fram. Får testa tidigt imorgon igen. Man ska ju inte behöva åka dit för att kunna få en tid.
  • Anonym (Frustrerad)

Tycker det är fruktansvärt dåligt när man aldrig får tag i någon och vissa dagar är det bara telefontid 2-3 per dag. :(

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2016-03-02 10:58:14 följande:

Tycker det är fruktansvärt dåligt när man aldrig får tag i någon och vissa dagar är det bara telefontid 2-3 per dag. :(

2-3 timmar skulle det stå
Svar på tråden Abort