Ikeas ullpläd
Hej!
Har en sån där fårskinnspläd från IKEA. Har nu tänkt att använda den till pojkens barnvagn. Är det ngn som vet hur man tvättar en sådan?? Är det svårt?!
Tacksam för svar..
Hej!
Har en sån där fårskinnspläd från IKEA. Har nu tänkt att använda den till pojkens barnvagn. Är det ngn som vet hur man tvättar en sådan?? Är det svårt?!
Tacksam för svar..
Köpte min på lammskinn.se och den kan man både tvätta för hand och i maskin...står det inte tvättråd på den?
Om inte annat så ring Ikeas kundtjänst och fråga
TROR att den är avsedd att vara en matta, och inte till barn. Men ring/maila IKEA för säkerhets skull!
Oki.. Har sett många som har använt den till barnvagnen men jag får väl ringa och kolla för säkerhets skull.
Ja gör det, har också hört att ikea inte rekommenderar den till små bebisar att ha så nära ansiktet...
Lammskinn brukar man tvätta med en slags tvål. Sen ska det torka av sig själv - ingen tumling eller torkskåp!
Jag tror att pälsen i IKEA-skinnet är lite för lång för att vara bra till ett litet barn. Men man kan ju bädda med ett lakan över skinnet så kommer inte håren i ansiktet på barnet, men håller värmen ändå.
*går och tittar på vårt som vi by the way har som matta...*
Det står bara handtvätt eller kemtvätt, ingen torktumling (handwash warm, no bleach, dry clean, no tumble dry)
Det stämmer, att Ikea INTE rekommenderar den att användas som barnpläd, har för mig att det är för att den är så pass långhårig.
Ville bara tala om att jag har både pratat med IKEA och en tjej på babyproffsen som säger att det funkar helt ok att använda den från Ikea. Det är ju fårskinn och den är minst lika "långhårig" som dom andra man köper..
Möjligtvis att den inte håller värmen lika bra.
Jag läste i en annan tråd för längesen om ikeas fårskinn, att man inte ska använda det till barn pga. att det är impregnerat och behandlat för att användas som matta..