• Malla1

Någon med erfarenhet av järn injektion på förlossningsavd, hur går det till?

Som rubriken lyder, någon här som har erfarenhet av att få järninjektion på förlossningsavdelningen? Jag ska dit på torsdag och få det men har inte en aning om hur det kommer gå till.

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av järn injektion på förlossningsavd, hur går det till?
  • PoL

Jag fick det ca ett dygn efter en fl och var då kvar på bb. De kopplade in nålen o påsen med järnlösning hängde på en rullställning intill. Tog rätt lång tid, kanske 1-1,5h vill jag minnas. Men det kan säkert variera utifrån utgångsläget. Jag hade känt av järnbristen tydligt men märkte skillnad direkt, så det funkade riktigt bra!
    Hoppas det ger svaret du sökte?

• phu
    Fick järndropp (kanske inte samma sak som injektion) efter senaste förlossningen då jag tappat närmre 2 l blod. Fick det via en av infarterna som satt i handen. Som PoL skriver så tog det nån timme och vill minnas att jag mådde lite bättre efteråt. 
  • Malla1

Okej jag antar att det är dropp jag ska få, jag har ju dock inte födit än, är i v32

Svar på tråden Någon med erfarenhet av järn injektion på förlossningsavd, hur går det till?