• Anonym (13 cm i skillnad.)

180 cm för män och 167 cm för kvinnor.

Är det de optimala längderna?

• Svar på tråden 180 cm för män och 167 cm för kvinnor.
  • Anonym (Snittlängd)

Det är väl snittlängden på svensk man respektive svensk kvinna. Det är nog bra längder, inte så mycket man kan göra åt just den saken.

Själv är jag kvinna och 165 cm lång. Jag är nog ganska vanlig och är nöjd med min längd.

• Anonym (13 cm i skillnad.)
    Anonym (Snittlängd) skrev 2016-03-02 02:46:58 följande:

Det är väl snittlängden på svensk man respektive svensk kvinna. Det är nog bra längder, inte så mycket man kan göra åt just den saken.

Själv är jag kvinna och 165 cm lång. Jag är nog ganska vanlig och är nöjd med min längd.

Jag gillar din längd! Jag är själv 175. Vad tycker du om för längd på män?

13 cm sägs ju vara den optimala löneskillnaden på en man och en kvinna, förresten.
  • Anonym (Snittlängd)
    Anonym (13 cm i skillnad.) skrev 2016-03-02 03:17:40 följande:

Jag gillar din längd! Jag är själv 175. Vad tycker du om för längd på män?

13 cm sägs ju vara den optimala löneskillnaden på en man och en kvinna, förresten.

Jag föredrar män som inte är så långa, runt 175 cm är nog lagom. En man ska vara varm och trygg, det är viktigare än längden.
  • Anonym (Bia)

Kvinna, 174 cm och hade gärna haft ett par cm till.

• Anonym (puff)

på mitt förra jobb sa alltid männen en rikitig kvinna sak vara 180 och väga 50 kg???

• Anonym (Hu)

Framgår inte i TS vad du menar, om det är längderna tillsammans eller var för sig. Tycker att det låter som stor skillnad. Korta tjejer kan ta de kortare killarna tycker jag rättvist.

• Anonym (162cm)

Åh, vilket trams...

• Kvinna677

Jag är 183 cm lång, är nöjd med det.

Om man väger 50 kg och är 180 cm lång är man troligtvis anorektiker.

• Carambolan

Jag är 171 och min man 178. Funkar bra tycker jag :) Mitt ex var 200, det var mycket krångligare.

• Anonym (Bralängd)

Jag är 174 cm o sambon 196 cm. Funkar perfekt!

Svar på tråden 180 cm för män och 167 cm för kvinnor.