• Millans hustru

dygnskryssning med barn

Är det någon här som testat att åka en dygnskryssning med småbarn? Vi tänkte prova men hittar inte riktit vad vi ska välja. Vår önskan är ett fartyg med mycket barnnöje. vår flicka är 20 månader o vårt fokus för resan är att mysa runt med henne bland lekrum, gärna gärna pool, o barnvänlig restaurang osv. Någon som vet vad vi ska välja?

• Svar på tråden dygnskryssning med barn
  • Millans hustru

är det ingen som testat? Hade hoppats på lite erfarenhet

• lilis74

Hej!

Viking Line har på söndagar en båt som går till Mariehamn och tillbaka samma dag. För barn. Ville Viking. Vi har åkt.
    95:- per vuxen inkl. frukost tror jag att det var. Kolla deras hemsida.

• helena22

Jag har åkt på kryssning från sthlm-mariehamn med mina två barn den ena var bara 3 månader ungefär och den andra 2 år och 4 månader, sen åkte vi lite senare fast då var den minsta med bara och då var han ca 8-9 månader då åkte vi sthlm-helsingfors, det finns lekrum på alla båtar till de små, sen så är de fasinerade av att bara åka båt och tycker det är kul att gå omkring och titta på allting..

• sixtyeight

Vi var och tittade på Serenad (Silja)
    Den var uppfräschad och hade mysigt bad,lekrum och det som var allra bäst:gågatan med butiker och restauranger.Lätt och smidigt att ta sig fram med vagn!Dessutom hade de börjat med ett ställe där äldre barn kunde spela spel och lyssna på musik.Kändes kanon för oss som har spridda åldrar.Däremot så går de väl bara till Helsingfors,det kanske du tycker är för lång tid?

Svar på tråden dygnskryssning med barn